احیای نژاد آرین ایرانی و رونمایی از لاین «کوثر 7» کلید ایرانیزه‌کردن صنعت مرغداری
احیای نژاد آرین ایرانی و رونمایی از لاین «کوثر 7» کلید ایرانیزه‌کردن صنعت مرغداری
اقتصادسبز آنلاین: با احیای نژاد آرین ایرانی و معرفی لاین «کوثر 7» تا یکسال آینده نه تنها نیاز کشور تأمین خواهد شد، بلکه توانایی صادرات مرغ اجداد نیز مهیا خواهد شد.

اقتصادسبز آنلاین: با احیای نژاد آرین ایرانی و معرفی لاین «کوثر 7» تا یکسال آینده نه تنها نیاز کشور تأمین خواهد شد، بلکه توانایی صادرات مرغ اجداد نیز مهیا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ما، مهندس محمدرضا اسکندری، مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر امروز در جمع خبرنگاران ضمن اعلام این خبر افزود: برای احیای سویه لاین مرغ آرین سازمان اقتصادی کوثر وارد عمل شده تا این لاین ایرانی اکنون به زنجیره تولید بیاید، تصمیم گرفته شد 50 درصد لاین مرغ‌های کشور از سویه آرین باشد و 50 درصد فعلا وارداتی باشد، اما امروز مرغ لاین «کوثر7» معرفی می‌شود که این مرغ لاین پایه تولید مرغ اجداد می‌شود و نیازی به واردات مرغ لاین و اجداد نیست و در زمینه تولید گوشت مرغ می‌توان از پایه به خودکفایی رسید.
در حاشیه این نشست قفسه‌هایی در سازمان اقتصادی کوثر قرار گرفته بود و نمونه‌هایی از مرغ لاین «کوثر »7 نیز به نمایش گذاشته شده و در معرض دید خبرنگاران قرار گرفته است.
مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با بیان این که سالانه بین 10 تا 15 میلیارد دلار انواع محصولات کشاورزی و خوراک دام وارد کشور می‌شود، گفت: در حالی که این محصولات به راحتی در داخل کشور قابل تأمین است، اما عده‌ای تفکرشان بر اساس نادیده گرفتن شعار ما می‌توانیم است و مرتب شعار می‌دهند ما نمی‌توانیم.
اسکندری این را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم گفت: سازمان اقتصادی کوثر با مطالعه ظرفیت‌های تولید بخش کشاورزی راه‌های خودکفایی تولیدات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در 8 جلد کتاب منتشر کرده و در اختیار سازمان‌ها و مسؤولان ذی‌ربط قرار داده و نیز با انجام تولیدات از جمله معرفی مرغ لاین کوثر7 شعار ما می‌توانیم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به شعار ما توانستیم تبدیل کرد.

تأمین نصف نیاز کشور به مرغ گوشتی با عرضه جوجه آرین از آبان

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر از ارایه جوجه آرین تولید داخل به بازار و تأمین نصف نیاز کشور به مرغ گوشتی از این محل از آبان ماه سال جاری خبر داد.
وی از ارایه جوجه آرین تولید داخل به بازار از آبان ماه سال جاری خبر داد و متذکر شد: بر این اساس 110 هزار قطعه مرغ اجداد پرورش داده می شود که می توانیم 50 درصد نیاز مرغ گوشتی کشور را از محل تولید داخل تامین کنیم.
اسکندری همچنین از تولید مرغ لاین جدیدی به نام کوثر 7 خبر داد که جوجه این لاین نیز از خرداد ماه سال 1400 به بازار می‌آید که این مرغ لاین نیز مهندسی معکوس شده یک نژاد پربازده خارجی است.

رونمایی از مجموعه کتب «مقابله با تحریم‌ها»

درحاشیه کنفرانس خبری مهندس محمدرضا اسکندری مدیرعامل موفق سازمان اقتصادی کوثر مراسم رونمایی از مجموعه کتب مقابله با تحریم‌ها هم صورت گرفت که حاوی چند جلد کتاب غنی درخصوص روش‌های مقابله با اثرات تحریم‌ها در زیربخش‌های مختلف بوده است.