استفاده از ساقه قارچ برای تولید قوطی مواد غذایی
استفاده از ساقه قارچ برای تولید قوطی مواد غذایی
اقتصاد سبز آنلاین: قارچ یکی از محصولات خوراکی است که به دلیل نوع بافت و میزان ارزش غذایی که دارد بسیار مفید است و در عین‌حال برای سایر موارد جانبی در صنایع موادغذایی هم کاربرد فراوانی دارد.

اقتصاد سبز آنلاین: قارچ یکی از محصولات خوراکی است که به دلیل نوع بافت و میزان ارزش غذایی که دارد بسیار مفید است و در عین‌حال برای سایر موارد جانبی در صنایع مواد‌غذایی هم کاربرد فراوانی دارد.

بر این اساس، به تازگی یکی از شرکت‌های طراح و تولیدکننده انواع بسته بندی‌های مواد غذایی در چین اقدام به طراحی و ساخت قوطی‌های مواد غذایی با استفاده از ساقه قارچ‌های خوراکی و وحشی کرده است. بافت داخلی که ساقه‌های این نوع قارچ‌ها دارند، می‌توانند ایستایی و مقاومت مضاعفی به بدنه قوطی‌ها داده و حتی برای تولید کاغذ دور قوطی‌ها نیز مورد استفاده قرار گیرند. ساقه قارچ‌های خوراکی و وحشی به طور همزمان در فرآیندهای آزمایشگاهی فشرده شده و با مواد اولیه بازیافتی جهت تولید انواع قوطی‌ها و کاغذ دور آن‌ها استفاده می‌شوند. این نوع ترکیب قوطی را تولید می‌کند که کاملا سازگار با محیط زیست بوده و قابل بازیافت است. از این رو هیچ گونه آسیبی به محیط‌زیست وارد نمی‌کند و در عین‌حال برای نگهداری هرچه با کیفیت‌تر و سالم‌تر مواد غذایی نیز بسیار مفید است. از دیگر مزایای این قوطی‌ها نوع اجرای تصاویر انتزاعی بر روی آن‌هاست که به دلیل این‌که از مواد گیاهی و طبیعی تولید شده‌اند، به راحتی انجام می‌شود.