«بُرد بایدن» دستور کار سیاست غذایی را تغییر خواهد داد!
«بُرد بایدن» دستور کار سیاست غذایی را تغییر خواهد داد!
اقتصادسبز آنلاین: این مطلب برگرفته از پستی در رابطه با Sean McBride است؛ وی بنیان گذار ارتباطات استراتژیک DSM، معاون اجرایی سابق اطلاعات در انجمن تولید‌کنندگان خواربار (که اکنون با نام انجمن برندهای مصرف‌کننده شناخته می‌شود) و مدیر سابق ارتباطات در انجمن نوشیدنی امریکا است.

سرویس بین‌الملل اقتصادسبز- رکسانا غلامی

اقتصادسبز آنلاین: این مطلب برگرفته از پستی در رابطه با Sean McBride است؛ وی بنیان گذار ارتباطات استراتژیک DSM، معاون اجرایی سابق اطلاعات در انجمن تولید‌کنندگان خواربار (که اکنون با نام انجمن برندهای مصرف‌کننده شناخته می‌شود) و مدیر سابق ارتباطات در انجمن نوشیدنی امریکا است.

از انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 می‌توان به این نتیجه رسید که رأی‌گیری انتخاباتی همیشه درست نیست. با این حال به نظر می‌رسد نظرسنجی‌ها و پاندیت‌های فعلی به سمت سناریویی گرانش می‌کنند که در آن جو بایدن معاون سابق رییس جمهور، ریاست جمهوری را به دست اورده و دموکرات‌ها شانس خوبی برای در دست گرفتن کنترل سنا و افزایش اکثریت خود در مجلس دارند.
با توجه به نتایج انتخابات، بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه ممکن است در دو تا چهار سال آینده سیاست غذا، تغذیه و کشاورزی تحت تاثیر قرار بگیرند.
باراک اوباما، رییس جمهور سابق آمریکا، پس از انتخابات سال 2008 به حزب مخالف گفت: «انتخابات پیامدهایی دارد.» بر این اساس تصور می‌شود اگر دولت بایدن در ماه ژانویه به کاخ سفید نقل مکان کند، چشم‌انداز سیاست غذایی بسیار متفاوت خواهد بود.
پیش‌بینی آینده هرگز آسان نیست، اما درس‌های موجود از گذشته ممکن است گاهی مفید واقع شوند. دموکرات‌ها با کسب 53% آرا ریاست جمهوری در سال 2008، همراه با داشتن 60 کرسی در سنا و 257 کرسی در مجلس، تکالیفی برای اجرای دستور کار خود داشته و در مقابل حزب مخالف، تنها نقش اندکی در متوقف کردن ان دارا بوده است.
و زمانی‌که نوبت به سیاست غذایی رسید، آنها را به طور کامل اجرایی کرد. بانوی اول، میشل اوباما، «پایان دادن به چاقی دوران کودکی در نسل جدید» را به عنوان علت شخصی خود اتخاذ کرد. خانم اوباما از طریق قانون‌گذاری، ایجاد مقررات و دعوت از شرکت‌های غذایی برای تغییر رفتار خود، در زمینه رفع این مشکل قدم نهاد. او همچنین برای تغییر نحوه تولید، دستوراتی را به بازار عرضه محصولات غذایی ابلاغ کرد.
خانم اوباما از ناهار مدرسه گرفته تا مالیات نوشابه را در این مسیر مورد بررسی قرار داد. سپس با پیروزی‌های پی در پی GOP در کنگره و انتخاب رییس جمهور جدید، اکثر دستور کار سیاست غذایی دوران اوباما را تحت نظارتی متخاصم پیش برد.هم‌اکنون که آقای بایدن نامزد برتر انتخابات اعلام شده، دستور کار سیاست غذایی دولت او به احتمال زیاد آینه‌ای از برنامه خانم اوباما خواهد بود و همچنین به برخی حوزه‌های جدید سیاست عمومی که در سال‌های اخیر به وجود آمده است نیز گسترش خواهد یافت.
دستور کار سیاست غذایی اوباما و بایدن مخالف آقای ترامپ است. دولت فعلی به مسؤولیت فردی و قدرت بازارهای آزاد برای حکومت بر رفتار شرکت‌ها اعتقاد دارد. دولت اوباما و بایدن معتقد بودند بحران چاقی آمریکا نتیجه یک عرضه غذایی ناسالم بوده که توسط شرکت‌های بزرگ غذایی و تغذیه نادرست مصرف‌کنندگان به وجود اورده شده است؛ مواردی که بدون دخالت سنگین دولت تغییر نخواهد کرد.
با وجود آنکه در همه جا فلسفه مهمترین موضوع مطرح شده می‌باشد، اما این جزئیات است که اهمیت دارد. بنابراین، بیایید نگاهی به برخی از سیاست‌های غذایی واقعی، چه در گذشته و چه در آینده، بیاندازیم.

آمادگی‌های دولت بایدن

دولت بالقوه بایدن به احتمال زیاد در دوره اول خود در این موارد آماده خواهد بود:

مالیات: افزایش مالیات نوشابه به‌عنوان یک اقدام جزئی بودجه برای اوباما پیشنهاد شد، اما پس از شکایت صنعت و مصرف‌کنندگان به همان وضع باقی ماند. مالیاتی مواد‌غذایی به قدری مقدر به نظر می‌رسد که آن را به درآمد احتمالی دولت بایدن و طرح‌های بهداشت عمومی تبدیل کند.
تبلیغات غذایی: کارگروه میان سازمانی اوباما در مورد مواد غذایی به بازار عرضه شده متعلق به کودکان قوانینی ایجاد کرده بود؛ شامل محدود کردن تبلیغات غذایی در تلویزیون، بازی‌های ویدئویی و حتی اینترنت. دستورالعمل‌های داوطلبانه این کارگروه به مرگ سریعی دچار شد. و این اتفاق به‌دلیل عقب‌نشینی صنعت، نگرانی‌های متمم اولیه و وعده‌های شرکت‌های غذایی برای تقویت برنامه خود نظارتی، ابتکار تبلیغات غذا و نوشیدنی کودکان بود. به‌همین دلیل پیش‌بینی می‌شود محدودیت‌های بازاریابی دولت بایدن حتی از موارد ذکر شده نیز به مراحل عمیق‌تری رجوع کنند.
برچسب‌گذاری مواد غذایی: گروه‌های فعال مصرف کننده و متحده ان‌ها در دولت FDA را به منظور رسیدن به گزیده‌ای از اهداف تحت فشار قرار دادند. از جمله ی این اهداف می‌توان به این مورد اشاره کرد که آن‌ها در تلاش بودند تا سیستم برچسب کذاری یا به عبارتی لیبل‌زنی روی محصولات به قانونی فراگیز تبدیل شود؛ تلاشی که اوباما در سال‌های اولیه مانور بسیار زیادی روی ان داد.
SNAP: دولت ترامپ پیشنهاد‌هایی را برای محدود کردن استفاده از برنامه کمک به تغذیه ارایه شده توسط اوباما ارایه کرد. هدف او از این کار کاهش مصرف غذاهایی با شکر و سدیم بالا توسط مردم بود. دولت بایدن احتمالاً محدودیت‌های جدیدی را در این زمینه ایجاد خواهد کرد که اهداف مشابهی را دنبال کند.
کاهش سدیم: دولت ترامپ در زمان خود دستور العمل‌های دولت اوباما و بایدن را برای شرکت‌های غذایی توسعه داده است. هدف از انجام این کار همان طور که گفته شد کاهش مصرف سدیم می‌باشد.
البته مواردی اضافی بر نکته‌های گفته شده نیز در دولت بایدن وجود خواهد داشت. مانند انتخاب کمیته مشورتی برای دستور‌العمل‌های غذایی پیش‌رو، ارایه تعریف‌های جدید برای خوراکی‌های سالم و طبیعی، و در نهایت حل و فصل اختلافات طولانی موجود در مورد استاندارد هویت شیر، گوشت و برنج.

نبرد‌های سیاستی اوباما

در مورد نبردهای سیاستی جدیدی که در دوران پس از اوباما به‌وجود آمده است، چندین نبرد پیچیده و پر مناقشه وجود دارد که باید با آنها برخورد شود:
رژیم غذایی و تغییرات آب و هوایی: دولت بالقوه بایدن به احتمال زیاد برای سیاست‌های فدرال، که شامل کشاورزی، حیوانات و ترویج رژیم‌های غذایی مبتنی بر گیاه می‌شود، برنامه‌های مشخصی دارد. و به او کمک می‌کند تا به وسیله ای برای رسیدن به نتایج بهتر بهداشت عمومی و رسیدگی به تغییرات آب و هوایی فشار دسترسی پیدا کند. هم چنین با توجه به معامله سبز جدید و گزارش سال گذشته EAT-Lancet نیز می‌توان به نتایج مشابه رسید.
خالص صفر کشاورزی: پیشنهادات تا حد زیادی فراتر از مزایای محصول مهندسی زیستی و تجاوز تالاب‌هاست. این پیشنهادات عموما حول این سوال می‌چرخند: آیا ایالات متحده می‌تواند به وضعیت خنثی کربن در تولید کشاورزی دست یابد؟ انتظار می‌رود تلاش مکمل برای معامله جدید سبز، توسط دولت بایدن انجام پذیرد.
CRISPR: دولت کنونی ریاست جمهوری باید با تصمیمات سخت اخلاقی و ایمنی در مورد استفاده از ابزار ویرایش ژن گیاهی مانند CRISPR دست و پنجه نرم کند. دولت بایدن به احتمال زیاد این فناوری‌ها را بهتر از دولت ترامپ تنظیم خواهد کرد.
در طول سال‌های ریاست اوباما، افراد و شرکت‌هایی که وظیفه تولید مواد غذایی را داشتند، با مقررات و دستورالعمل‌های آژانس‌های فدرال مواجه بودند. این مقررات با هدف تغییر تولید مواد غذایی و الگوهای تغذیه جمعی و فردی ایجاد شده بود. خانم اوباما و منصوبان سیاسی دولت، علاوه بر حسادت سیاست‌های عمومی جدید، از منبر خود برای انتقاد علنی از شرکت‌های غذایی استفاده کرده و همچنین به طور خصوصی از آنها می‌خواهند که نظارتی بر برنامه‌های خود اتخاذ کنند.
اگرچه آن دستور کار تا حد زیادی رانده شد، اما پایه‌ای برای دولت‌های دموکرات آینده ایجاد کرد. این یک شرط عادلانه است که دولت بایدن ممکن است کتاب بازی سیاست غذایی اوباما را بردارد، آن را مدرن کند و آن را اجرا کند.