تخفیف 50 درصدی بیمه کشاورزی به بیمه اولی‌های طیور
تخفیف 50 درصدی بیمه کشاورزی به بیمه اولی‌های طیور
اقتصادسبز آنلاین: در اجرای قانون بیمه کشاورزی مصوب مجلس شورای اسلامی و در ادامه اجرای بیمه طیور درکشور برنامه بیمه‌ای سال زراعی 1400 - 1399 برای انواع طیور تحت پوشش: لاین - اجداد -‌ مادر -‌ نیمچه گوشتی - تخمگذار تجارتی و بوقلمون نیز به سراسر کشور برای اجرا ابلاغ شده است.

اقتصادسبز آنلاین: در اجرای قانون بیمه کشاورزی مصوب مجلس شورای اسلامی و در ادامه اجرای بیمه طیور درکشور برنامه بیمه‌ای سال زراعی 1400 – 1399 برای انواع طیور تحت پوشش: لاین – اجداد -‌ مادر -‌ نیمچه گوشتی – تخمگذار تجارتی و بوقلمون نیز به سراسر کشور برای اجرا ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار ما، از ویژگی‌های ممتاز این دوره بیمه‌ای طرح تخفیف 50 درصدی برای افرادی که سابقه بیمه تکمیلی نداشته یا برای نخستین بار اقدام به جوجه ریزی در طیور تخمگذار تجارتی و نیمچه گوشتی می نمایند، می باشد.
همچنین همسو با سیاست‌های کلان دولت و با هدف حمایت از نژاد ایرانی آرین، تخفیف 50 درصدی بدون شرط حق بیمه درطرح بیمه پایه و تکمیلی در تمامی رده‌های طیور با سویه آرین در نظر گرفته شده است.
دراین طرح، با پرداخت 424 ریال حق بیمه نیمچه گوشتی در صورت بروز خسارت ناشی از حذف کانون آلوده و عوامل قهری – طبیعی ، به ازای هر قطعه در سن 42 روزگی مبلغ 200 هزار ریال غرامت پرداخت خواهد شد.
در ادامه می توان به کاهش حق بیمه سهم بیمه گذار به میزان 12 درصد و افزایش حداکثر تعهد بیمه به میزان 30 درصد نسبت به سال زراعی گذشته، در طیور تخمگذار تجارتی به عنوان دیگر ویژگی‌های ارزنده این طرح بیمه ای اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: بزرگترین تولیدکنندگان محصولات غذایی در دنیا کدام کشورها هستند؟

 سبد لانه‌ای Nest برای بسته‌بندی میوه

همچنین افزون بر بیمه طیور، تعداد ۴۲ فعالیت در زیربخش زراعت، ۴۶ فعالیت در زیربخش باغبانی، ۱8 فعالیت در زیربخش دام، ۱2فعالیت در زیربخش طیور، ۱۰ فعالیت زیربخش منابع طبیعی، ۲5 فعالیت در زمینه بیمه تنه درختان و ۱۱ فعالیت در زیربخش آبزی پروری از پوشش حمایتی بیمه دیجیتال کشاورزی در کشور برخوردارند.
گفتنی است،همه عملیات مالی، ازجمله تمامی گردش‌های مالی در صندوق بیمه کشاورزی به شکل شفاف، بر بستر سامانه هوشمند ودیجیتال بوده وخسارات کلی توسط ماهواره و فن آوری سنجش از دور، ارزیابی و در کوتاه ترین زمان ممکن به حساب بیمه گذاران زیان دیده پرداخت می شود.
تولید طیور در کشور به عنوان محصولی راهبردی نقش مهمی در تأمین پروتئین مصرفی با توجه به افزایش روزافزون جمعیت و اهمیت تأمین مواد غذایی به ویژه پروتئین مورد نیاز یکی از دغدغه‌های امروز بشر به حساب می آید.
گوشت مرغ و تخم مرغ از فرآورده‌های مهم کشاورزی است و یکی از بهترین منابع پروتئین حیوانی مرغوب محسوب می گرددوایران درزمینه تولید گوشت سفید مرغ و تخم مرغ در رتبه 10 کشور نخست تولید این محصول به شمار می رود.
در پایان به استقبال تولیدکنندگان از بیمه می توان اشاره نمود که سالیانه نزدیک به ۱.۵ میلیون بیمه نامه ازسوی صندوق بیمه کشاورزی، صادروطیف گسترده ای از ریسک‌های رایج بخش از جمله سیل، خشکسالی، سرما و یخبندان و بیماری‌های دام و طیور را زیر پوشش حمایتی خود قرار می دهد. / روابط عمومی و بین‌الملل صندوق بیمه کشاورزی