ترامپ با اختلاف بی‌سابقه، ۱۷ پله از بایدن عقب است
ترامپ با اختلاف بی‌سابقه، ۱۷ پله از بایدن عقب است
اقتصادسبز آنلاین: نتایج یک افکارسنجی جدید در آمریکا نشان می‌دهد با نزدیک شدن به روز انتخابات، جو بایدن اختلاف خود با دونالد ترامپ را بیشتر می‌کند.

اقتصادسبز آنلاین: نتایج یک افکارسنجی جدید در آمریکا نشان می‌دهد با نزدیک شدن به روز انتخابات، جو بایدن اختلاف خود با دونالد ترامپ را بیشتر می‌کند.

به گزارش خبرنگار ما و به نقل از روزنامه گاردین، در کمتر از ۲۰ روز به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، جو بایدن با اختلاف فاحش ۱۷ امتیازی از رقیب جمهوری خواه کاخ سفید نشین خود پیش است.
در حالی که انتخابات آمریکا وارد مرحله نهایی خود شده است، نظرسنجی Opinium Research و گاردین نشان می‌دهد نامزد دموکرات‌ها توانسته در جلب حمایت عمومی رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کند. این نظرسنجی نشان می‌دهد حدود ۵۷ درصد از رای دهندگان احتمالی قصد رای دادن به بایدن را دارند، در حالی که فقط ۴۰ درصد می‌گویند که به رئیس جمهور فعلی رای خواهند داد.
شکاف ۱۷ امتیازی میان بایدن و ترامپ در افکارسنجی‌های عمومی حتی از نتیجه نظرسنجی شبکه سی ان ان در اوایل ماه میلادی جاری نیز فراتر رفته است.
در حالی که کمتر از سه هفته به روز سرنوشت ساز انتخابات آمریکا باقی مانده و براساس داده‌های منتشره از سوی دانشگاه فلوریدا تاکنون بیش از ۱۰ میلیون آمریکایی در رای گیری انتخاباتی مشارکت داشته، نتایج نظرسنجی‌ها نگرانی‌های بسیاری را برای جمهوری خواهان از جهت از دست دادن انتخابات و سنا موجب شده است. اد رولینز، مشاور کمیته اقدام سیاسی فوق العاده طرفدار ترامپ به روزنامه نیویورک تایمز گفت فضای سیاسی مربوط به ترامپ بسیار وحشتناک است. این جنگی دشوار است.
یافته‌های این نظرسنجی نشان می‌دهد عملکرد بحث برانگیز ترامپ در ماه میلادی گذشته و نیز کارنامه افتضاح او در مدیریت کرونا موجب شده تا آونگ انتخابات به نفع دموکرات‌ها به چرخش درآید.
نظرسنجی جدید واشنگتن پست نیز نشان داد جو بایدن با کسب ۵۵ درصد آرا از رقیب جمهوری خواه خود پیش است که بر این اساس نامزد دموکرات‌ها توانست در بهترین شرایط نسبت به رقیب خود قرار بگیرد و رکورد بی سابقه‌ای را در میان نامزد‌های انتخاباتی از سال ۱۹۳۶ به این سو به نام خود ثبت کند. / باشگاه خبرنگاران جوان