جهانگیری: اقتصاد دریامحور زمینه اشتغال و توسعه را فراهم می‌آورد
جهانگیری: اقتصاد دریامحور زمینه اشتغال و توسعه را فراهم می‌آورد
اقتصادسبز آنلاین: معاون اول رییس جمهوری، اقتصاد دریامحور زمینه اشتغال و توسعه اقتصادی را فراهم می‌آورد و گفت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری مازندران متناسب با جمعیت گردشگران این استان ضروری است.

اقتصادسبز آنلاین: معاون اول رییس جمهوری، اقتصاد دریامحور زمینه اشتغال و توسعه اقتصادی را فراهم می‌آورد و گفت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری مازندران متناسب با جمعیت گردشگران این استان ضروری است.

به گزارش خبرنگار ما، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری، در جلسه دیدار اعضای مجمع نمایندگان استان مازندران، این استان را استانی راهبردی و پراهمیت برشمرد و اظهارکرد: استان مازندران با برخورداری از ظرفیت‌ها و مزیت‌های متعدد نظیر دریا و نزدیکی با پایتخت، شایسته پیشرفت و توسعه در زمینه‌های مختلف است.
معاون اول رییس جمهوری با اشاره به اشتیاق و علاقه مردم کشور برای سفر و گردشگری به استان‌های شمالی کشور، ضرورت تلاش برای تکمیل و توسعه زیرساخت‌های گردشگری این استان‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید تلاش کنیم با کمک بخش خصوصی زیرساخت‌های گردشگری استان مازندران را متناسب با جمعیت مسافران و گردشگران ورودی به این استان ارتقا دهیم.
جهانگیری از دریا به عنوان یکی از مهمترین ظرفیت‌های استان مازندران یاد کرد و اظهار داشت: اقتصاد دریامحور فقط منحصر به ماهیگیری و شیلات نیست بلکه ده‌ها رشته صنعتی با محوریت دریا وجود دارد که می‌تواند در استان‌های ساحلی فعال شود و زمینه اشتغال و توسعه اقتصادی را فراهم آورد.
وی‌ ادامه داد: در سواحل جنوبی کشور نیز از ظرفیت دریا آنطور که باید استفاده نشده است، در حالی که سواحل مکران می‌تواند به کانون توسعه تبدیل شود. البته این دولت برای توسعه سواحل جنوبی کشور، طرح جامع توسعه سواحل مکران را تهیه کرده و در حال اجرای آن است.
معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه بدلیل محدودیت‌های بودجه، توسعه متکی به بودجه دولت زمان‌بر خواهد بود، بر ضرورت رفع موانع حضور و فعالیت بخش خصوصی در استان‌های شمالی کشور تاکید کرد و افزود: بخش خصوصی، بانک‌ها، صندوق‌های بازنشستگی، شرکت‌های سرمایه‌گذاری و نهادهایی نظیر ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ظرفیت‌های بزرگی هستند که اگر شرایط فعالیت آنها در استان‌های شمالی کشور تسهیل شود، بیش از گذشته نسبت به سرمایه‌گذاری در این استان‌ها تمایل پیدا خواهند کرد.
جهانگیری با اشاره به مطالبه نمایندگان مردم استان مازندران در مجلس شورای اسلامی مبنی بر وجود مشکل آب شرب در برخی شهرهای استان، تصریح کرد: تامین آب بخصوص در شهرهای پرجمعیت موضوعی بسیار مهم است که نمی‌توان به سادگی از کنار آن عبور کرد و حتما این موضوع در دستور کار دولت خواهد بود.
وی اضافه کرد: دولت برای فاضلاب شهرهای استان مازندران و نیز مدیریت پسماند در این شهرها برنامه‌ریزی کرده است و این موضوعات را پیگیری خواهد کرد.
معاون اول رییس جمهوری همچنین با اشاره به سخنان نمایندگان استان مازندران درخصوص تالاب میانکاله، گفت: تالاب میانکاله سرمایه‌ای ملی و پراهمیت برای کشور است که حتما باید احیا شود و امیدوارم با مشارکت و همکاری استان‌های مازندران و گلستان شاهد احیاء و حل مسائل میانکاله باشیم.
جهانگیری با تاکید بر اهتمام ویژه دولت تدبیر و امید نسبت به تکمیل آزادراه تهران – شمال، خاطرنشان کرد: دولت سرمایه‌گذاری و وقت ویژه‌ای برای تکمیل این پروژه مهم گذاشته و خوشبختانه برخی قطعات آن افتتاح شده است که امیدوارم شاهد تکمیل و اتمام هرچه سریعتر این آزادراه پراهمیت باشیم.
در این جلسه که معاون رییس جمهوری در امور مجلس نیز حضور داشت، استاندار مازندران و نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی نیز گزارشی از وضعیت استان ارائه کردند و به طرح پیشنهادات خود برای ارتقاء جایگاه استان و حل مسائلی همچون مشکل آب شرب، فاضلاب استان و مدیریت پسماند، احیاء تالاب میانکاله و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری استان پرداختند. / ایرنا