درخشش «ایران اگروفود» حتی زیر سایه کرونا
درخشش «ایران اگروفود» حتی زیر سایه کرونا

مهندس محمدرضا جمشیدی در طول سال‌های گذشته بر پایه آمار و اطلاعات شرکت‌ سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی، نمایشگاه «ایران اگروفود» با گرید A در زمره چند نمایشگاه انگشت‌شماری قرار داشت که به مثابه نگینی، هرساله کارنامه درخشان صنعت نمایشگاهی کشور را پیش‌روی بازدیدکنندگان به تصویر می‌کشید. عناوینی نظیر بین‌المللی‌ترین، بزرگترین، پرمخاطب‌ترین و منضبط‌ترین القابی بود که […]

مهندس محمدرضا جمشیدی

در طول سال‌های گذشته بر پایه آمار و اطلاعات شرکت‌ سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی، نمایشگاه «ایران اگروفود» با گرید A در زمره چند نمایشگاه انگشت‌شماری قرار داشت که به مثابه نگینی، هرساله کارنامه درخشان صنعت نمایشگاهی کشور را پیش‌روی بازدیدکنندگان به تصویر می‌کشید. عناوینی نظیر بین‌المللی‌ترین، بزرگترین، پرمخاطب‌ترین و منضبط‌ترین القابی بود که هر ازچند گاهی «ایران اگروفود» با آنها سنجیده می‌شد. به غیر از دو تا سه سال اخیر همیشه چند سالن فعال خارجی، پاویون‌های پرتعداد از کشورهای اقصی‌نقاط دنیا و… در عمل حضور در «اگروفود» را حاوی دستاورد می‌کرد.
اگرچه به‌واسطه ساختار خاص اقتصاد کشور و هماهنگ نبودن ارگان‌های درگیر در عمل بار صادراتی این نمایشگاه عموماً متناسب با سطح برگزاری نمایشگاه نبود، اما بی‌تردید آئینه تمام نماتر از اگروفود برای شناسایی قابلیت‌های صنعت غذا در سطح کشور وجود نداشت.
امسال هم که در عمل شیوع بیماری کرونا لطمات بسیاری به چندین صنعت از جمله صنعت نمایشگاهی دنیا و کشور وارد کرد، برگزاری بیست‌وهفتمین دوره نمایشگاه «ایران اگروفود» با تعویق چند ماهه از محدوده زمانی که در طول 3 دهه همواره برگزار می‌شد، اگرچه از رنگ و بوی همیشگی و جامعیت این نمایشگاه کاسته است، اما مانع نمایش عظمت صنعت غذا در یک نمایشگاه موفق نشد. برپایی نمایشگاه «ایران اگروفود» در تنها 5 سالن، آن هم سالن‌هایی نه چندان پروپیمان برای چنین نمایشگاهی که در سال‌های گذشته به فاصله یکی دو ماه مانده تا زمان برگزاری برای تصاحب یک غرفه 12 متری باید تلاش بسیار می‌شد و از شرق تا غرب مساحت فضای نمایشگاه بین‌المللی تهران سالن‌ها و فضای باز نمایشگاه را تحت پوشش می‌گرفت، به‌طور حتم قابل تأمل است، اما فراموش نکنیم که «ایران اگروفود» در شرایطی امسال برپا شده که بسیاری از نمایشگاه‌های قدیمی حتی توان برگزاری در دو سالن را هم نداشتند و در عمل سایه سنگین کرونا بر روی اقتصاد، فرصتی برای حضور در نمایشگاه برای بسیاری از فعالان اقتصادی باقی نگذاشته است. «ایران اگروفود» امسال هم با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی و در فضایی قابل کنترل بازهم درخشید تا همگان به قابلیت‌های این نمایشگاه بیش از پیش پی ببرند.

  • نویسنده : محمدرضا جمشیدی