دستگاه خاک‌شناس که به ماشین کشاورزی متصل می‌شود
دستگاه خاک‌شناس که به ماشین کشاورزی متصل می‌شود
اقتصادسبز آنلاین: یکی از مخترعان کانادایی موفق به طراحی و ساخت یک دستگاه پرسه‌زن مخصوص انواع ماشین‌آلات کشاورزی همچون تراکتور شده است ...

اقتصادسبز آنلاین: یکی از مخترعان کانادایی موفق به طراحی و ساخت یک دستگاه پرسه‌زن مخصوص انواع ماشین‌آلات کشاورزی همچون تراکتور شده است که به قسمت جلوی ماشین نصب می‌شود و با حرکت در زمین‌های کشاورزی و همچنین باغات تولید میوه و سبزیجات می‌تواند سلامت خاک را تحت کنترل قرار دهد.

این دستگاه خاک شناس در کوتاهترین زمان ممکن قادر به تشخیص بیماری خاک اراضی است و در صفحه نمایش خود تمامی اطلاعات با جزئیات دقیق آن را نشان می‌دهد. در قسمت جلوی این دستگاه سبک و کوچک دو دسته متحرک که دوربین‌های هوشمند در قسمت راس آنها نصب شده‌‌اند، قرار گرفته است. این دوربین‌ها می‌‌توانند با فرو رفتن در داخل خاک به‌طور کامل از جزئیات داخلی و بافت آن تصویربرداری کرده و در عین‌حال نوع و گونه خاک را نیز شناسایی کنند. همچنین انواع حشرات موذی خاک اراضی کشاورزی را تهدید می‌کنند که برخی از آنها قابل شناسایی و دسترسی نیستند، چرا که در عمق بسیار زیادی از خاک قرار دارند و به ‌راحتی به محصول آسیب می‌‌رسانند.

بیشتر بخوانید: حدیث هفتادمن اتحادیه‌های کشاورزی

هم اکنون این دستگاه هوشمند این مشکل را رفع کرده و با دسته‌های مخفی خود در مدت زمان کوتاهی این حشرات را از خاک بیرون می‌‌کشد. به دلیل اینکه دستگاه خاک شناس هوشمند در طول روز می‌تواند در کل فضای زمین کشاورزی یا باغات میوه و سبزیجات همراه ماشین مربوطه در حال حرکت و کنترل باشد، به آن دستگاه پرسه ‌زن نیز گفته می‌شود. این دستگاه کوچک در سه اندازه با توجه به متراژ اراضی و همچنین نوع ماشین کشاورزی موردنظر طراحی و ساخته شده است.