دفع میکروب‌های سبزیجات با سیب‌های خراب
دفع میکروب‌های سبزیجات با سیب‌های خراب
اقتصادسبز آنلاین: گروه تحقیقاتی دانشکده فناوری‌های نوین اسپانیا پس از انجام تحقیقات متفاوت به این نتیجه رسیدند که انواع سیب قرمز و سفید که خراب شده اند یا پوست آن‌ها پلاسیده شده و قابل خوردن نیستند ...

اقتصادسبز آنلاین: گروه تحقیقاتی دانشکده فناوری‌های نوین اسپانیا پس از انجام تحقیقات متفاوت به این نتیجه رسیدند که انواع سیب قرمز و سفید که خراب شده اند یا پوست آن‌ها پلاسیده شده و قابل خوردن نیستند، می‌توانند در مدت زمان کوتاهی تمام حشرات و میکروب‌های داخل میوه‌ها و سبزیجات را در بر گرفته و آن را از بین ببرند.

این سیب‌های خراب یک نوع ماده ضد باکتری را تولید می‌کنند که برای پاکسازی سبزیجات و میوه‌ها بسیار مفید هستند و کاربرد بالایی خواهند داشت. بنابراین اگر سیبی در یخچال شما خراب شد، لازم نیست دیگر آن را دور بریزید و بهتر است در یک ظرف آب تمیز و خنک کنار سبزیجات و میوه‌های شسته نشده، قرار دهید تا کاملاً آن‌ها پاکسازی کرده و میکروب داخلی این سبزیجات را از بین ببرد. البته کشاورزان و مزرعه داران نیز می‌توانند از این روش مفید سم‌زدایی استفاده کرده و برای میکروب‌زدایی محصولات خود از آن بهره‌مند شوند. هم‌اکنون با استفاده از این روش طبیعی، مزرعه داران و باغبانان می‌توانند با آسودگی خاطر به فعالیت خود ادامه دهند و تا مدت زمان طولانی هم نگران آلودگی و یا سم‌زدایی محصولات خود نباشند. چرا که از این سیب‌های خراب شده می‌توان تا بیش از 20 روز به طور مداوم استفاده کرد. زمانیکه این سیب‌های خراب سطح میکروب‌ها را می‌گیرند، به سرعت فعالیت آن‌ها را متوقف می‌کندن و مانع رشد آن‌ها خواهند شد. ترکیبی از مواد کشنده بی رنگ در این سیب‌های خراب و پوسیده ایجاد می‌شوند که هیچ آلودگی برای محیط زیست ندارد و آسیبی به مواد غذایی و سبزیجات نیز وارد نمی‌کنند.