رشد ۳۵ درصدی صادرات طلای سرخ
رشد ۳۵ درصدی صادرات طلای سرخ
اقتصادسبز آنلاین: عضو شورای ملی زعفران گفت: هم اکنون حداقل نرخ هر کیلو زعفران ۷ میلیون تومان و حداکثر ۱۴ میلیون تومان است.

اقتصادسبز آنلاین: عضو شورای ملی زعفران گفت: هم اکنون حداقل نرخ هر کیلو زعفران ۷ میلیون تومان و حداکثر ۱۴ میلیون تومان است.

به گزارش خبرنگار ما، علی حسینی، عضو شورای ملی زعفران، از ثبات قیمت طلای سرخ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون حداقل قیمت هر کیلو زعفران ۷ میلیون تومان و حداکثر ۱۴ میلیون تومان بوده که نسبت به ۲ ماه گذشته تغییری نداشته است و همچنان در آرامش به سر می‌برد.
او افزود: با توجه به محدودیت سفر‌ها به ویژه به شهر‌های زیارتی، تقاضای چندانی در بازار داخل وجود ندارد.
حسینی درباره آینده بازار زعفران بیان کرد: با وجود محدودیت‌های کرونا برای برگزاری مجالس و مراسم پیش بینی می‌شود که اتفاق خاصی در بازار رخ ندهد و تنها با مدیریت شرایط کرونا و ازدیاد مصرف در ایام ماه رمضان، ممکن است قیمت تا حدودی افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: حذف گوشت از سبد غذایی خانوار تا ۱۵ سال آینده

عضو شورای ملی زعفران ادامه داد: قیمت هر مثقال زعفران را باید اتحادیه فروشندگان اعلام کند و البته باید جوابگوی نرخ‌های بازار باشد.
او درباره آخرین وضعیت صادرات زعفران بیان کرد: گرچه آمار گمرک رشد ۳۵ درصدی صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد، اما وضعیت شرکت‌ها و فعالان قدیمی این عرصه که ۴۰ تا ۵۰ سال در این کار فعال هستند، این موضوع را نشان نمی‌دهد.
حسینی در پایان تصریح کرد: با توجه به افزایش آمار صادرات زعفران نسبت به سال قبل و عدم این رشد توسط شرکت و فعالان قدیمی این عرصه به احتمال زیاد افرادی صادرات را انجام‌ می‌دهند که عضو صادرکنندگان قدیمی نیستند. / باشگاه خبرنگاران جوان