ساخت جعبه کشاورزی هیدروپونیکی که مصرف آب را تا 90 درصد کاهش می‌دهد
ساخت جعبه کشاورزی هیدروپونیکی که مصرف آب را تا 90 درصد کاهش می‌دهد
اقتصاد سبز آنلاین: یکی از محققان اهل کشور چین که در تگزاس به تحقیقات در زمینه توسعه کشاورزی مدرن و تأسیسات هیدروپونیک یا هوازی در این حوزه می‌پردازد ...

اقتصاد سبز آنلاین: یکی از محققان اهل کشور چین که در تگزاس به تحقیقات در زمینه توسعه کشاورزی مدرن و تأسیسات هیدروپونیک یا هوازی در این حوزه می‌پردازد، برای نخستین بار اقدام به طراحی و ساخت یک جعبه کشاورزی هوازی یا هیدروپونیکی کرده که می‌تواند میزان بهره‌وری در مصرف آب و راندمان استفاده از مواد مغذی را به میزان چشمگیری افزایش دهد.

پس از انجام آزمایش‌های مختلف این محقق چینی، این نتیجه حاصل آمد که جعبه کشاورزی هوازی می‌تواند مصرف آب را تا 90 درصد کاهش دهد و به توسعه بخش‌های شهرنشینی کمک شایانی کند. این جعبه به گونه ای طراحی شده که به نور خورشید هم نیازی ندارد و با استفاده از لامپ‌های LED به راحتی کار می‌کند. بخش ریشه گیاهان و سبزیجات کاشته شده در این جعبه‌ها قابل کنترل هستند، تاجایی‌که دیگر هیچ خطری از آلاینده‌های محیطی و یا حشرات موذی آن‌ها را تهدید نخواهند کرد. این جعبه‌ها دقیقاً با سیستم محیطی اطراف خود تطابق پیدا می‌کنند و با توجه به دما و فشار محیط به رشد محصولات می‌پردازند. از این رو در آپارتمان‌ها یا محیط‌های شهری بزرگ هم به راحتی قابل استفاده و بهره‌وری خواهند بود. کاهش 90 درصد مصرف آب در این جعبه‌ها چنان شگفت آور است که به طور کامل کمبودهای انرژی در کلان شهرها را تحت پوشش قرار داده و هیچ لطمه ای به مصارف خانگی انرژی همچون برق و آب وارد نمی‌کند. این جعبه‌های هوازی در اندازه و حجم‌های بسیار متفاوت قابل طراحی و ساخت هستند و به‌همین دلیل می‌توان از آن‌ها در هر محیطی استفاده کرد.