صنعت غذای ایران در یک قدمی جهانی شدن
صنعت غذای ایران در یک قدمی جهانی شدن
اقتصادسبز آنلاین: صفر تا صد اخذ نمایندگی انحصاری برندهای خارجی با محوریت تولید در داخل کشور انجام‌پذیر شد.

اقتصادسبز آنلاین: صفر تا صد اخذ نمایندگی انحصاری برندهای خارجی با محوریت تولید در داخل کشور انجام‌پذیر شد.

پریناز پیشدادیان، مدیرعامل مرکز تجارت بین‌المللی فکر برتر در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن بیان این مطلب توضیح داد: فکر برتر هلدینگی متشکل از 3 زیرمجموعه است که ثبت برند، خدمات حقوقی، خدمات گردشگری، نقل و انتقال سهام و ثبت اختراعات و … در این 3 شرکت امکان‌پذیر است.
وی افزود: خدمت جدیدی که فکر برتر به صاحبان و فعالان صنعت غذای ایران ارایه می‌دهد در غالب یک پکیچ ویژه برای حضور بهتر و مؤثرتر در بازار جهانی است به این صورت که تیم بازرگانی محصولات تولیدی یک شرکت را با بررسی ویژه و نیاز آن محصول در بازار جهانی آنالیز می‌کند و با طراحی ویژه مناسب آن منطقه جغرافیایی برای بازار صادراتی با اخذ مجوزهای لازم به آن شرکت ارایه می‌دهد.
وی ادامه داد: در این وادی دو راه برای شرکت ایرانی وجود دارد یا می‌توانند تحت لیسانس شرکت خارجی در کشور تولید کند که در این‌صورت تمامی خدمات ثبت شرکت و برند در کشور مقصد برعهده تیم فکر برتر است یا این‌که برند کشور مورد نظر از ظرفیت‌های خالی موجود در صنعت غذای ایران بهره ببرد.
پیشدادیان تأکید کرد: این امر هم سبب استفاده از ظرفیت‌های خالی صنعت غذای ایران می‌شود و هم این‌که سبب اشتغالزایی در این زمینه می‌شود.
وی ادامه داد: این ابتکار از نظر برندسازی و ارتقای کیفیت محصول برای تولید کننده ایرانی بسیار بسیار مقرون به صرفه خواهد بود و سبب صرفه‌جویی در هزینه بازارسازی و بازاریابی فروش در عرصه بین‌المللی خواهد شد.
پیشدادیان تأکید کرد: وقتی بسته‌بندی و مواد اولیه مرغوب در سطح استانداردهای جهانی در یک شرکت فراهم شود و تحت لیسانس یک شرکت خارجی تولید شود قطعاً‌ در جهانی شدن محصول ایرانی در بازارهای بین‌المللی بسیار تأثیرگذار خواهد بود.
وی ضمن اشاره به این‌که تاکنون کشورهای زیادی از جمله کشورهای حوزه CIS در این زمینه استقبال زیادی کرده‌اند گفت: با بازارشناسی و نیاز مصرفی کشور مقصد می‌توان نام و آوازه برندهای ایرانی را در جهان ماندگار کرد و این خدمتی است که مرکز تجارت بین‌الملل فکر برتر به صنعت ایران الخصوص صنعت غذای ایران ارایه می‌دهد.
پیشدادیان همچنین در رابطه با ثبت برند در دوران کرونا نیز گفت: در ماه‌های گذشته، بیشتر کشورهای جهان از جمله ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا با مشکلات و معضلات بی‌شماری روبه‌رو شدند که متاسفانه علاوه بر مرگ و میر بسیاری از انسان‌ها و به خطر افتادن سلامتی افراد جامعه، تاثیرات بسیار شدیدی بر شرایط اقتصادی جوامع نیز داشته است. این موضوع باعث تعطیلی و یا کسادی بسیاری از مشاغل گردیده است. البته از سویی دیگر نمی توان این موضوع را نیز نادیده گرفت که با توجه به بروز نیاز‌های جدید در جامعه در دوران کرونا بسیاری از مشاغل نیز رشد قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند.
یکی از معیارهایی که می‌توان با توجه به آن، این موضوع را بررسی کرد، آمار بیشترین ثبت شرکت‌ها در دوران کرونا است.
به‌طور مثال با توجه به افزایش نیاز جامعه به مواد ضد عفونی و تمیزکننده‌ها افراد بسیاری به ثبت شرکت در این زمینه و دریافت مجوزهای لازم جهت فعالیت در این زمینه اقدام کردند بیشترین ثبت شرکت‌ها در دوران کرونا مربوط به مشاغل تولید مواد ضد عفونی کننده و الکل، تولید ماسک‌های تنفسی، مشاغل مربوط به آی تی و زیر شاخه‌های آن، مشاغل مربوط به آموزش از راه دوروفروشگاه‌های اینترنتی و مجازی است.به‌طور کلی برخی از تحلیل گران معتقدند که برخی از تغییراتی که شیوع این بیماری در جهان ایجاد کرد حتی پس از کنترل شیوع آن نیز ماندگار خواهد بود و لازم است افراد جامعه خود را با این تغییرات هماهنگ سازند.