طراحی خانه حشرات در کنار اراضی کشاورزی افقی
طراحی خانه حشرات در کنار اراضی کشاورزی افقی
اقتصاد‌سبز آنلاین: جامعه کشاورزی آلمان در یک اقدامی جالب اقدام به طراحی و ساخت خانه‌های حشرات در مجاورت زمین‌های کشاورزی افقی این کشور کرده که از این طریق کیفیت محصولات را تا بیش از 35 درصد افزایش داده ...

اقتصاد‌سبز آنلاین: جامعه کشاورزی آلمان در یک اقدامی جالب اقدام به طراحی و ساخت خانه‌های حشرات در مجاورت زمین‌های کشاورزی افقی این کشور کرده که از این طریق کیفیت محصولات را تا بیش از 35 درصد افزایش داده و در عین حال هزینه آفت زدایی و سم زدایی مزارع را نیز به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

این طرح از طرح ساماندهی زنبوران عسل در ایالات متحده امریکا گرفته شده، زیرا چنین خانه‌هایی برای جمع آوری زنبورهای عسل ساخته شده و توانسته میزان تولیدات عسل را تا دو برابر افزایش دهد. بسیاری از کارشناسان حوزه کشاورزی و محصولات آن در آلمان معتقدند زمان و هزینه‌ای که صرف از بین رفتن حشرات موجود در زمین‌های کشاورزی افقی می‌شوند بسیار زیاد و مقرون به صرفه نیست. بنابراین با تولید محصولاتی مشابه که هم کوچکتر سبک‌تر و آسان‌تر فراهم می‌شوند، می‌توان خانه‌ای برای این حشرات ساخت که همگی به سوی آن جذب شوند و دیگر توجهی به زمین‌های کشاورزی افقی نداشته باشند. در این خانه‌های حشرات انواع شبه محصولات کشاورزی و دانه‌های مواد غذایی یافت می‌شود که به‌راحتی جمع کثیری از انواع حشرات را گرد‌هم می‌آورد. این خانه‌ها دارای سنسورهای هوشمند نیز برای شناسایی حشرات و فرستادن هشدار برای جذب آنها نیز است. این خانه‌ها قابلیت آن را دارند که در طرح و اندازه‌های مختلف با توجه به ظرفیت مزارع کشاورزی افقی ساخته شوند و هر زمینی را با هر اندازه‌ای تحت کنترل قرار دهند.