طنز سال روزهای پایانی قرن رو به اتمام
طنز سال روزهای پایانی قرن رو به اتمام

طنز پرداز  یکی از محبان و خدمتگزاران روزهای اول بارگه وزیر خاوازی که ایشان را شیخ الشیوخ علوم تحقیقاتی باغیه و فلاحتیه و رواج دهنده این علوم خاصه می‌نامند و در مکتب آموزش‌های سمعی، بصری و جزوه ای این فرهیخته از سوی تَلَمُذکنندگان بسیار سخن‌ها گفته اند و موسسه ای با این مضمون را نیز […]

طنز پرداز 

یکی از محبان و خدمتگزاران روزهای اول بارگه وزیر خاوازی که ایشان را شیخ الشیوخ علوم تحقیقاتی باغیه و فلاحتیه و رواج دهنده این علوم خاصه می‌نامند و در مکتب آموزش‌های سمعی، بصری و جزوه ای این فرهیخته از سوی تَلَمُذکنندگان بسیار سخن‌ها گفته اند و موسسه ای با این مضمون را نیز ریاست می‌کند که آن را آموزش و ترویج می‌نامند، بعد از قیلوله ای در میانه روز هفدهم اسفند ماه سنه 99) یعنی 12 روز مانده به پایان قرن رو به اتمام و در آستانه دولت جدید با یک پایگاه خبری دولتی گفتگو و برگزاری دهمین جشنواره رسانه‌های کشاورزی که درست فردای همین قیلوله برگزار می‌شود را با یک عدد «رنگین صفحه» که متاخرین آن را پوستر می‌نامند اعلام می‌کند که «چه نشسته اید؟ بیایید به تماشای دهمین جشنواره رسانه‌های کشاورزی در عالم مجاز »و به لیستی بالغ بر 2 هزار و 146 مقاله ارسالی برای این جشنواره نیز اشاره می‌کند که البته موضوعات حوزه جشنواره هم خواندنی است!
طنزپرداز ما می‌پرسد؛ 9 تا جشنواره قبلی، کی، کجا و قبل از کرونا چگونه برگزار شده اند؟ آیا گزارشی از تاثیر آنها بر آموزش و ترویج کشاورزی و افزایش بهره وری در دست هست؟ آیا آنچه به روش دولتی و با بودجه و دستور دولت، چه بسا برای تعریف و تمجید از آمار کارهای انجام شده تهیه شده اند جزء این جشنواره به شمار می‌روند؟ بودجه این جشنواره چقدر بوده و توسط کدام بخش دولتی تهیه شده است؟ آیا هیات داوران خارج از موسسه آموزش و ترویج یا از خود این موسسه هستند؟

بیشتر بخوانید: برنامه 5 ساله برندینگ «Merlo» با آغاز سال نو میلادی

طبعا به طنزپرداز می‌گویند: به شما چه؟ ما خودمان کرده ایم و خودمان هم تمام کارهایش را انجام می‌دهیم، برندگان این جشنواره را هم هر طوری که بخواهیم معرفی و اعلام می‌کنیم!
طنزپرداز کاج پرس می‌گوید: البته اشکالی ندارد، وقتی نیروهای ناظر بر عملکردها و اینگونه جشنواره‌های یک جانبه فعلا ساکت هستند و چیزی نمی گویند ما هم کاری نداریم، اما مجری این جشـــنواره – یعنی همان شیخ الشیوخ علوم تحقیقاتیه – خوب بود در آن صفحه رنگی می‌نوشت، «رسانه‌های دولتی کشاورزی»، زیرا تعداد زیادی از رسانه‌های مستقل غیردولتی، اعم از مجازی یا نوشتاری با قدمت بعضا 30 تا 40 سال هنوز وجود دارند که در حال کشک سابی هستند و نباید با آن رسانه‌های مشعشع آموزشی ترویجی قاطی بشوند و در این جشنواره‌های پر طمطراق، نامی از مقالات، گزارش‌ها، ترجمه‌ها، اطلاع رسانی، ترویج، آموزش و نهایتا فرهنگ سازی آنان آورده شود، چون مگر برای کشک سابان رسانه ای بخش خصوصی که بعضا منتقد هستند هم جشنواره برگزار می‌کنند؟! / ‌کشاورزی آینده جهان (کاج پرس)

  • نویسنده : طنز پرداز