عرضه مستقیم تک محصولی در میادین میوه و تره بار ویژه شب یلدا
عرضه مستقیم تک محصولی در میادین میوه و تره بار ویژه شب یلدا
اقتصادسبز آنلاین: ستاد تنظیم بازار با عرضه مستقیم تک محصولی در میادین میوه و تره بار ویژه شب یلدا موافقت کرد.

اقتصادسبز آنلاین: ستاد تنظیم بازار با عرضه مستقیم تک محصولی در میادین میوه و تره بار ویژه شب یلدا موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار ما، ستاد تنظیم بازار با درخواست سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در زمینه اختصاص حق بهره برداری موقت برای عرضه مستقیم تک محصولی انار، ازگیل، خرمالو، نارنگی و هندوانه با تسهیلات و شرایط آسان ویژه شب یلدا با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، مراکز تعاون روستایی و سازمان های صنعت سراسر کشور را به تصویب رساند و مقرر شد تا نسبت به اطلاع رسانی و معرفی متقاضیان توزیع عرضه در این اماکن اقدام شود.

استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای توزیع گوشت مرغ

ستاد تنظیم بازار مقرر کرد، با توجه به شرایط فعلی بازار گوشت مرغ، شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران به منظور جلوگیری از ایجاد صف و کاهش مراجعات به مراکز تابعه سازمان، از تمام ظرفیت‌های ممکن از جمله توزیع گوشت مرغ در میان بهره برداران سایر غرفه ها که امکان و شرایط عرضه ندارند، استفاده از اماکن خالی و فضای محوطه برای میادین و بازارهای تابعه که امکان استقرار ماشین سرد خانه‌دار و عرضه به دیگران را دارند، برای تنظیم بازار گوشت مرغ اقدام کند.
به گزارش ایرنا، پارسال رسانه ها گمانه زنی کردند نسبت به هزینه خانوارها در شب یلدا و خاطرنشان کردند، شب یلدا برای اکثر خانواده‌ها با یک حدود قیمتی تمام می‌شود، برای یک شب یلدا متوسط و معقول برای خانواده چهار نفره با ۳۰۰ گرم آجیل درهم(با قیمت حداقل)، یک کیلو گرم لیموشیرین، یک کیلو خرمالو، پنج کیلو هندوانه، یک کیلو انار و چغندر(لبو) و یک کیلو گرم شیرینی‌تر حدود ۷۰ هزار تومان تمام می‌شود و این قیمت تا ۱۰۰ هزارتومان هم قابل افزایش است، در عین حال افرادی که توان مالی بیشتری دارند، هزینه بالاتری برای این شب اختصاص می دهند.
شب یلدا ( شب چله) در سال ۹۹ از غروب یکشنبه ۳۰ آذر ماه شروع شده و تا پاسی از شب ادامه خواهد داشت. چهل روز ابتدایی زمستان «چله بزرگ» نامیده می شود. / ایرنا