فروش سهام سرمایه‌داران و توسعه فعالیت دلالان در بورس اقلام کشاورزی
فروش سهام سرمایه‌داران و توسعه فعالیت دلالان در بورس اقلام کشاورزی
اقتصادسبز آنلاین: سهامداران و سرمایه داران بورس اقلام کشاورزی در بازار مالی جهان از ابتدای ماه می‌ میلادی، بیشترین عقب‌نشینی را از بورس داشتند و بیش از 70 درصد آن‌ها تصمیم گرفتند در شرایط کنونی هیچ اقدامی نکرده و منتظر بمانند ...

اقتصادسبز آنلاین: سهامداران و سرمایه داران بورس اقلام کشاورزی در بازار مالی جهان از ابتدای ماه می‌ میلادی، بیشترین عقب‌نشینی را از بورس داشتند و بیش از 70 درصد آن‌ها تصمیم گرفتند در شرایط کنونی هیچ اقدامی نکرده و منتظر بمانند تا تغییرات پایدار ایجاد شود و سپس به اخذ تصمیمات صحیح و منطقی بپردازند.

اصلی‌ترین اقلام کشاورزی همچون ذرت، گندم، جو، سویا، قهوه و کاکائو بیشترین روند نزولی در میزان سهام را از ابتدای سال 2020 میلادی تجربه کردند و کارشناسان ماه می‌را بدترین ماه بورس اقلام کشاورزی عنوان نمودند. این روند تا اوایل ماه ژوئن نیز ادامه پیدا کرد و تنها حدود 30 درصد از اقلام کشاورزی با رشد شاخص سهام خود مواجه شدند.
اما در هفته دوم ماه ژوئن میزان خرید و فروش سهام و معاملات به صورت محدود افزایش پیدا کرد و بسیاری از سرمایه‌داران فروش سهام خود را آغاز کردند. با این احتساب، دلالان توانستند قدرت بیشتری بگیرند و سهم اعظم بازار را از آن خود کنند. از این رو بسیاری از کارشناسان معتقدند که هم‌اکنون سهام اقلام اصلی کشاورزی در دست دلالان است که به زودی شاخص‌های سهام را مشخصص می‌کنند و تغییراتی را در بورس ایجاد خواهند کرد.
حال این‌که این تغییرات تا چه اندازه می‌تواند باعث رونق بورس اقلام کشاورزی جهان شود، هنوز برای همه نامشخص است و حتی تحلیلگران هم به دلیل نوسانات شدید سال 2020 میلادی نمی‌توانند تحلیل درست و دقیقی در این زمینه داشته باشند.

در زیر جدول قیمت سهام محصولات کشاورزی و نوسانات آن‌ها در هفته دوم ماه ژوئن سال 2020 میلادی آمده است که قابل مشاهده خواهد بود:

USd/bu.: بوشل یک واحد اندازه گیری در امریکاست که معادل 4 پک یا گالون می باشد.

USD/cwt: برابر با 2 هزار پوند می باشد.

USD/T.: واحد آن Tether است که یک توکن و دارایی ارز دیجیتال در امریکاست.

USd/lb.: معادل یک پوند است که هر پوند دقیقاً برابر با ۰٫۴۵۳۵۹۲۳۷ کیلوگرم می باشد.

CAD/MT: معادل 10 هزار بوشل امریکا می باشد.

USD/MT: معادل یک تن است.

USD/1000 board feet: معادل 2 هزار لیتر است.

JPY/kg : معادل 0.009283 کیلوگرم است