واکنش سازمان حمایت به بروز تخلف در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
واکنش سازمان حمایت به بروز تخلف در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
اقتصادسبز آنلاین: رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که درج قیمت کالاها در قفسه فروش کالا باید دقیق و حداکثر به میزان درج شده بر روی بسته‌بندی کالا باشد.

اقتصادسبز آنلاین: رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که درج قیمت کالاها در قفسه فروش کالا باید دقیق و حداکثر به میزان درج شده بر روی بسته‌بندی کالا باشد.

به گزارش خبرنگار ما، عباس تابش، رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، از برگزاری جلسه‌ای برای بررسی مسائل مربوط به وضعیت و نحوه اعلام قیمت درج شده بر روی اجناس در فروشگاه‌های زنجیره‌ای خبر داد و گفت: در ماه های گذشته اخباری مبنی بر عرضه کالا با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب برای ارایه تخفیف در فروشگاه های زنجیره ای منتشر شده که انتقاد خریداران را به همراه داشته است.
وی با بیان اینکه واحدهای صنفی مکلف به درج قیمت و رعایت قیمت‌های مصوب اعلامی مراجع ذیصلاح هستند، اظهار کرد: درج قیمت کالاها در قفسه فروش کالا باید دقیق و حداکثر به میزان درج شده بر روی بسته بندی کالا باشد و این موضوع به عنوان خط قرمز فروشگاه‌ها توسط مدیریت فروشگاه کنترل شود، البته برای مشتری مداری و کسب رضایت مشتریان، هر توزیع کننده ای مجاز است که قیمت را کمتر از قیمت درج شده بر روی کالا درج کند و به فروش برساند.

بیشتر بخوانید: «کتاب قرن صنعت غذا» کامل‌ترین تصویر صنعت را ارایه کرده است

افزایش بی‌سابقه قیمت گندم و خوراک دام و طیور در بازارهای جهانی

تابش عدم درج قیمت روی کالا را منشاء بسیاری از تخلفات در بازار عنوان و تصریح کرد: در راستای تنظیم بازار و تسهیل در خدمات ‌رسانی به مردم توسط فروشگاه‌ها باید ضمن اطلاع رسانی مناسب قیمت کالاها در کلیه شعب خود، دائما قیمت‌ها را رصد کنند. بدیهی است به هیچ عنوان نباید قیمت فروش در فروشگاه از قیمت مصرف کننده درج شده بر روی کالا بیشتر باشد.
البته این مقام مسئول در ادامه گفت که بر اساس اعلام اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره ای دلیل اینکه چرا بعضا در مواقعی قیمت درج شده در فاکتور فروش به مشتری با نرخ روی کالا متفاوت است، تعدد تغییر قیمت کالاها از سوی واحدهای تولیدی در سال جاری بوده که باعث شده در برخی از قفسه‌ها از کالای مورد نظر، تعدادی از آن کالا باقی مانده باشد که هنوز با قیمت سابق در قفسه توزیع می‌شده، اما در سیستم فروشگاه نرخ جدید اعمال شده است. بر این اساس مقرر شده حداکثر قیمت فروش در فروشگاه که قطعاً در معرض دید مشتریان قرار گرفته و مصرف کنندگان در فاکتور فروش خود میزان تخفیف در نظر گرفته شده برای هر کالا را ملاحظه کنند.
اخیرا گزارش‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد فروشگاه‌های زنجیره‌ای با شرکت‌های بسته‌بندی تبانی می‌کنند که قیمت‌ها را بیش از آنچه باید فروخته شود قیمت‌گذاری ‌کنند./ ایسنا