پیام رییس سازمان شیلات ایران به‌مناسبت روز جهانی دریانوردی
پیام رییس سازمان شیلات ایران به‌مناسبت روز جهانی دریانوردی
اقتصادسبز آنلاین: معاون وزير و رييس سازمان شيلات ايران، طی پيامی فرارسيدن 8 مهرماه روز جهانی دريانوردی را به جامعه دريانوردان كشور تبريك و تهنيت گفت.

اقتصادسبز آنلاین: معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران، طی پیامی فرارسیدن 8 مهرماه روز جهانی دریانوردی را به جامعه دریانوردان کشور تبریک و تهنیت گفت.

به گزارش خبرنگار ما، متن پیام دکتر خون میرزایی رییس سازمان شیلات ایران به مناسبت روز جهانی دریانوردی به شرح زیر است:
روزجهانی دریانوردی را امسال با چالش همه گیری بیماری کووید 19 و پیامدهای آن سپری کرده و علاوه بر آن با فشارهای ناشی از تحریم های ناجوانمردانه ی دولت آمریکا نیز همزمان بوده است.
در برهۀ کنونی و با توجه به تحریم‌های ناجوانمردانه در بخش حمل ونقل دریایی کشور، هوشیاری و ایستادگی دریانوردان غیور، نقشی مهم در دستیابی به اهداف و برنامه‌ها ایفا کرد و به لطف الهی، تلاش، همدلی و دلسوزی جامعه دریایی جمهوری اسلامی در خنثی کردن تحریم‌های تحمیلی موجب شد که صادرات و واردات کالا‌ها با وقفه مواجه نشود و بی‌تردید، این موضوع، طلیعه‌ی ناکامی و عقیم‌شدن تلاش‌های سیاسی دولت ایالات متحده برای اجماع علیه کشورمان بود.
جمهوری‌ اسلامی ایران با برخورداری از یک موقعیت جغرافیایی برتر و حدود پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر مرز آبی، از ناوگان کشتیرانی بزرگی بهره‌مند است که می‌تواند با برنامه‌ریزی بلندمدت و هماهنگی با اهداف توسعه‌ی پایدار، مزیت‌های بی‌شماری را فراهم آورد.
جایگاه صنعت دریانوردی در کشور آن‌گاه آشکارتر می شود که بدانیم ۹۰ درصد حمل‌ونقل کالاها از طریق دریا انجام می‌شود. در ماه‌های گذشته، همه ما شاهد فداکاری‌های مدافعان سلامت در جهت کاستن از آلام افراد درگیر با بیماری کرونا بوده‌ایم، اما گذر از شرایط سخت تحریم، فداکاران دیگری را می‌طلبید و می‌طلبد: دریانوردان و دریائیان؛ که در این مدت، با سختی‌های فراوانی دسته‌وپنجه نرم کرده‌اند و اکنون، در روز جهانی دریانوردی، سزاوار قدردانی و سپاسی درخورند. در محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا، جامعه بزرگ دریایی، حامیان جدی سلامت هموطنان بوده‌اند و با سخت‌کوشی بی‌مثال، اجازه نداده‌اند که کشور از لحاظ تامین کالاهای اساسی و دارویی با بحران مواجه شود.
اینجانب، فرا رسیدن روز جهانی دریانوردی را به تمام دریانوردان، دریائیان و جامعه بزرگ دریایی کشور، تبریک عرض می کنم و از درگاه خداوند متعال، برای این عزیزان، سلامتی و سربلندی مسئلت دارم.

نبی اله خون میرزایی
معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران

  • منبع خبر : روابط عمومی سازمان شيلات ايران