اقتصاد سبز آنلاین: طی چند سال گذشته بیش از 60 درصد تولیدکنندگان مواد غذایی و نوشیدنی جهان به جمع تولیدکنندگان پلاستیکهای بیو (سبز) پیوستند که «پپسی» نیز اخیراً با اعلام رسمی این خبر، مسؤول اجرایی تولیدات پلاستیکهای گیاهی برای بستهبندی انواع نوشیدنی شده است.
براساس این قانون، تولیدکنندگان باید در 30 درصد از بستهبندیهای موادغذایی و نوشیدنی خود از بیوپلاستیکها یا همان پلاستیکهای گیاهی استفاده کنند که هم به تامین سلامت مصرفکنندگان کمک میکند و هم منجر به کاهش هزینههای تولید خواهد شد. کمپانی «پپسی» در نظر دارد تا پایان سال 2022 میلادی در بستهبندی تمامی محصولات خود از پلاستیکهای سبز گیاهی استفاده کند و به نوعی حمایت خود را از محیطزیست به طور رسمی اعلام دارد. تولید پلاستیکهای پایدار سبز از دیگر اهداف کمپانی «پپسی» است که در حال حاضر به یک ضعف در این حوزه تبدیل شده است. در واقع بسیاری از این بیوپلاستیکها مقاومتی که باید داشته باشند، ندارند و به سرعت در طبیعت تخریب میشوند. این امر سبب میشود درصد مفید بودنشان برای طبیعت کاهش پیدا کند و هدفی که تولیدکنندگان از تولید این پلاستیکهای سبز دارند، به نتیجه نرسد. پیشبینی میشود تا سال 2050 میلادی تمام بستهبندیهای مواد غذایی و نوشیدنی جهان به طور صددرصد با استفاده از بیوپلاستیکها ساخته شود.