پیش‌بینی تامین ۳۰ هزار دستگاه تراکتور تا پایان سال
پیش‌بینی تامین ۳۰ هزار دستگاه تراکتور تا پایان سال
اقتصادسبز آنلاین: عباسی از برنامه‌ریزی برای تامین ۳۰ هزار دستگاه تراکتور تا پایان سال خبر داد.

اقتصادسبز آنلاین: عباسی از برنامه‌ریزی برای تامین ۳۰ هزار دستگاه تراکتور تا پایان سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ما، کامبیز عباسی، رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد‌کشاورزی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید به نام «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» اظهار کرد: مکانیزاسیون به عنوان یکی از مؤلفه‌های پشتیبان در تولید محصولات کشاورزی در اولویت وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.
او تصریح کرد: امیدواریم با برنامه ریزی مناسب در صنعت ماشین‌های کشاورزی و تأمین مناسب این ماشین‌آلات بتوانیم اهداف توسعه مکانیزاسیون را به نحو مطلوبی پیش ببریم.

۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون پرداخت می‌شود
عباسی ادامه داد: امسال حدود ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات در قالب خط اعتباری شماره ۹ مکانیزاسیون کشور در نظر گرفته شده و به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.
به گفته او، برنامه‌ریزی ما برای تأمین حدود ۳۰ هزار دستگاه تراکتور کشاورزی و حدود ۵۰ هزار دستگاه ادوات و تجهیزات مختلف کشاورزی در زیر بخش‌های زراعت، باغبانی، دام و طیور و آبزی‌پروری و نزدیک به ۸۰۰ دستگاه کمباین برداشت غلات در سال ۱۴۰۰ خواهد بود.

بیشتر بخوانید: نمایشگاه IBATECH ISTANBUL 2021

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی افزود: امیدواریم با مدیریت مناسبی که در سال گذشته و امسال برای جابه‌جایی کمباین‌های برداشت غلات انجام شد و همچنین حمایت‌های وزیر جهاد کشاورزی، بتوانیم ضایعات برداشت غلات را به محدوده ۳ درصد برسانیم و برنامه ریزی ما برای امسال منسجم‌تر و با شدت بیشتری در راستای تولید و پشتیبانی از آن پیش برود.
او پیش‌بینی کرد: امیدواریم امسال ضریب مکانیزاسیون کشاورزی را به محدوده ۲.۳ اسب بخار برسانیم و هدف نهایی ما امسال تزریق کافی ماشین به بخش و ارتقا وضعیت درجه و ضریب مکانیزاسیون در فرایند تولید محصولات کشاورزی است.
عباسی افزود: با توجه به نوسان قیمت ماشین‌های کشاورزی و ثبات نسبی در اواخر سال گذشته در قیمت ارز و مواد اولیه تولید ماشین‌های کشاورزی، امیدواریم امسال قیمت ماشین‌ها از وضعیت مطلوب‌تری برخوردار باشد.
او در پایان با اشاره به اهمیت مکانیزاسیون در تولید محصولات کشاورزی و بهره‌وری از اراضی گفت: مکانیزاسیون بذر، کود، سموم و آب و خاک را مدیریت می‌کند و امیدواریم در سال جدید شاخص‌های این مؤلفه اثرگذار در تولید را افزایش دهیم. / باشگاه خبرنگاران جوان