چگونه‌از ضایعات‌نان‌بکاهیم؟!
چگونه‌از ضایعات‌نان‌بکاهیم؟!
اقتصادسبز آنلاین: فرید نقشینه بر اهمیت کاهش ضایعات نان در کشور تأکید و به راهکارهای مقابله با آن اشاره کرد.

اقتصادسبز آنلاین: فرید نقشینه بر اهمیت کاهش ضایعات نان در کشور تأکید و به راهکارهای مقابله با آن اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ما، فرید نقشینه، مدیر اجرایی «انجمن تغذیه سالم، غلات کامل» گفت: نانوایان باید از انباشت نان‌های داغ روی هم در محل نانوایی‌ها خودداری کنند چرا که این مسأله علاوه بر افت کیفیتی و تسریع روند بیاتی نان، بروز بیماری‌های گوارشی را برای مصرف‌کننده نان به دنبال خواهد داشت.
نقشینه در ادامه با بیان این‌که متولیان صنعت آرد و نان و رسانه‌های جمعی فراگیر باید برای افزایش آگاهی مردم در راستای کاهش ضایعات نان گام‌های اساسی بردارند، اظهار کرد: کنترل ضایعات نان باید در بخش مصارف خانوار اتفاق بیفتد. در این راستا باید فرهنگ حمل نان خریداری شده از سوی مشتریان اصلاح شود. یکی از موارد مهم در این بخش، حذف پلاستیک از نانوایی‌ها و جایگزینی سفره‌های پارچه‌ای برای حمل نان است.
وی افزود: مشتریان باید اطلاعات کافی را از مضرات حمل نان با کیسه‌های پلاستیکی دریافت کنند و این فرهنگ به طور کامل جا بیفتد که برای حمل نان خریداری شده الزاماً با خود سفره‌های پارچه‌ای داشته باشند.
نقشینه در ادامه تأکید کرد: علاوه بر رعایت حمل صحیح نان برای جلوگیری از تبدیل آن به دورریز، لازم است مردم در خصوص نحوه نگهداری آن نیز آگاهی کامل داشته باشند.
مدیر اجرایی انجمن تغذیه سالم، غلات کامل در خاتمه با اشاره به نقش متولیان آرد و نان در ارتقای آگاهی مردم در راستای کاهش ضایعات نان خاطرنشان کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر کاهش ضایعات نان، همواره باید این مهم در دستور کار متولیان صنعت آرد و نان باشد و گام‌های اساسی و مؤثر در این راستا برداشته شود. / غلات نیوز