کاهش 50 درصدی واردات برنج
کاهش 50 درصدی واردات برنج
اقتصادسبز آنلاین: دبیر انجمن واردکنندگان برنج از کاهش ۵۰ درصدی میزان واردات برنج نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

اقتصادسبز آنلاین: دبیر انجمن واردکنندگان برنج از کاهش ۵۰ درصدی میزان واردات برنج نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرنگار ما، مسیح کشاورز، دبیر انجمن واردکنندگان برنج، با اشاره به اینکه میزان واردات برنج نسبت به ماه قبل تفاوت چندانی نداشته است، اظهار کرد: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون مجموع واردات برنج ۶۲۰ تا ۶۳۰ هزار تن بوده است.
او از ترخیص مقداری برنج رسوبی خبر داد و گفت: در حال حاضر میزان برنج‌های رسوبی مانده در گمرکات زیاد نیست که این امر‌ نشان می‌دهد واردات با ارز نیما به شدت برروی ورود این کالا تاثیر گذاشته است.
کشاورز ادامه داد: در جلسه‌ای که با سازمان استاندارد خواهیم داشت، موضوع واردات برنج پرمحصول را بار دیگر مرور می‌کنیم تا آسیبی برای تنظیم بازار نداشته باشیم چرا که میزان برنج رسوبی گمرک ۵۰ تا ۸۰ هزار تن است.
دبیر انجمن وارد کنندگان برنج از کاهش ۵۰ درصدی واردات برنج خبر داد و گفت: با توجه به واردات برنج با ارز نیما و کاهش تقاضا برای خرید ناشی از مشکلات معیشتی، میزان واردات نسبت به سال قبل افت محسوسی داشته است که هر چه سریع‌تر در این خصوص باید تمهیداتی اندیشیده شود، در غیر این صورت با خطر حذف برنج از سفره خانوارها روبه‌رو خواهیم بود.
دبیر انجمن واردکنندگان برنج در پایان قیمت هر کیلو برنج هندی و پاکستانی را بالای ۲۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با واردات برنج‌ پرمحصول در ایام کرونا دیگر نگران افزایش تقاضا نیستیم. / باشگاه خبرنگاران جوان