اقتصاد سبز آنلاین: کارشناسان تخصصی تغذیه دنیا معتقدند نوع بستهبندی محصولات و موادغذایی در جذب مخاطب نقش بسزایی را ایفا میکند و میتواند کمک چشمگیری به افزایش حجم فروش و جلب رضایت مشتریان کند.
بسیاری از کشورهای اروپایی و امریکایی اقدام به جمعآوری نظرسنجی به منظور بهبود نوع بستهبندی انواع مواد غذایی و نوشیدنی در جهان کردهاند که در این میان بستهبندیهای مورد پسند و در مقابل زشتترین و برترین بستههای مواد غذایی را از افراد مورد نظر پرسیدهاند. نتیجهگیری این نظرسنجی حاکی از آن است که « Kellogg»، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مواد غذایی جهان، به عنوان زشت ترین بسته بندیهای مواد خوراکی و غذایی شناخته شده و نوع گرافیک و طراحی پاکتهای این برند بین المللی به هیچ عنوان مورد پسند مشتریان نبوده است. بسیاری از کارشناسان فروش معتقدند، یکی از مهمترین عواملی که سبب بازاریابی گسترده محصولات غذایی میشود، نوع بستهبندی آن است که متاسفانه «کِلاگ» از آن بیبهره مانده است. نکته جالب اینجاست حتی آنان که مشتری دائمی محصولات کمپانی «کِلاگ» هستند نیز تنها بهدلیل نوع محصول اقدام به خرید آن میکنند و صرفا بسته بندی تولیدات این کمپانی اصلاً جذابیتی برای آنها ندارد.