تولید روغن غنی خوراکی از برگ گیاهان
تولید روغن غنی خوراکی از برگ گیاهان
اقتصاد‌سبز آنلاین: یکی از پرورش‌دهندگان گل و گیاه در فرانسه پس از انجام تحقیقات تئوری و عملی مختلفی به این نتیجه رسیده است ...

اقتصاد‌سبز آنلاین: یکی از پرورش‌دهندگان گل و گیاه در فرانسه پس از انجام تحقیقات تئوری و عملی مختلفی به این نتیجه رسیده است که می‌توان با انجام فعل و انفعلات طبیعی بر روی برگ انواع گیاهان و در اثر حرارت آن‌ها بر روی ذغال سوخته، روغن غنی گیاهی را به‌دست آورد که کاملاً خاصیت میکروب‌زدایی داشته و می‌تواند گل و گیاهان را از هر گونه آفتی در امان نگاه دارد. همچنین از این روغن غنی شده می‌توان در تولید انواع مواد غذایی و نگهداری از پروتئین‌ها در مواد غذایی استفاده کرد که برای بدن انسان نیز بسیار مفید خواهد بود.

بیشتر بخوانید: کشت قراردادی کلید توسعه کشت دانه‌های روغنی

در واقع این روغن که کاملاً طبیعی بوده و هیچگونه مواد شیمیایی افزودنی ندارد، می‌تواند با ترکیب آب و قرار گرفتن در مقابل درجه حرارت بالا خاصیت آفت‌زدایی نیز پیدا کرده و به کمک گل و گیاهان پرورشی بیاید. در واقع وقتی روغن غنی شده فوق با آب مخلوط شده و در مقابل حرارت قرار می‌گیرد، مولکوهای سختی از خود آزاد می‌کند که در برابر هرگونه باکتری و میکروب مقاوم بوده و می‌توانند تا مدت زمان طولانی خاصیت خود را حفظ کنند. تنها کافی است حدود یک استکان از این مایع پخته را که سرد شده، به خاک گل یا گیاه موردنظر ریخت تا هم سبب تقویت آن‌ها شود و هم از رشد باکتری‌های داخلی جلوگیری کرد. این در حالی است که این روغن گیاهی قادر است به رشد طبیعی و افزایش ارزش غذایی کودکان هم کمک شایانی کند که استفاده از آن در وعده‌های غذایی به صورت ترکیبی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.