رسانه‌ها در اجرای موفق طرح کاشت یک میلیارد درخت نقش حیاتی دارند
رسانه‌ها در اجرای موفق طرح کاشت یک میلیارد درخت نقش حیاتی دارند
اقتصادسبز آنلاین: وزیر جهاد کشاورزی گفت: نقش رسانه‌های تصویری، مکتوب و مجازی در موفقیت اجرای طرح کاشت یک میلیارد نهال بسیار مهم و حیاتی است.

اقتصادسبز آنلاین: وزیر جهاد کشاورزی گفت: نقش رسانه‌های تصویری، مکتوب و مجازی در موفقیت اجرای طرح کاشت یک میلیارد نهال بسیار مهم و حیاتی است.

صبح امروز جلسه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، به ریاست سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی و با حضور معاونین وزیر، نمایندگان شرکت‌های خصوصی و تشکل‌های مردم‌نهاد در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.
در این جلسه، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی بر اهمیت اجرای طرح کاشت مردمی یک میلیارد درخت تاکید کرد.
وی ادامه داد: نقش رسانه‌های تصویری، مکتوب و مجازی در موفقیت اجرای طرح کاشت یک میلیارد نهال بسیار مهم و حیاتی است.
ساداتی‌نژاد تصریح کرد: لازم است برای اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت از ظرفیت‌های مردمی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استفاده شود.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که کاشت درخت یک رسالت اجتماعی است، گفت: مسوولیت اجرای این طرح تنها بر عهده وزارت جهاد کشاورزی و سازمان منابع طبیعی نیست و تشکل‌های مردم‌نهاد باید در این طرح ما را همراهی کنند.

بیشتر بخوانید: پلتفرم هوشمندی که محصولات زراعی و دام را تحلیل می‌کند

وی افزود: استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و دهیاری‌ها باید برای کاشت درخت آمادگی لازم را داشته باشند.
ساداتی‌نژاد در پایان بر استفاده از ظرفیت‌های صدا و سیما، ستاد رسیدگی به امور مساجد، ستاد نماز جمعه، ارتش و سپاه برای اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور تاکید کرد.

۳.۵ میلیون هکتار عرصه مناسب برای کاشت درخت
در این جلسه، معاون وزیر و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اظهار کرد: سازمان منابع طبیعی آمادگی کامل برای در اختیار گذاشتن عرصه برای تشکیل بوستان‌های روستایی را دارد.
عباسعلی نوبخت ادامه داد: با توجه به تاکید کنوانسیون تغییر اقلیم برای نهال‌کاری تا سال ۲۰۳۰، از صاحبان صنایع و معاون برای شرکت در این طرح دعوت می‌کنیم.
وی گفت: ۳.۵ میلیون هکتار عرصه مناسب برای اجرای طرح داریم و نهالستان‌ها برای تامین نهال مورد نیاز صاحبان صنایع آمادگی کامل دارند. / پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی