مهندس محمدرضا جمشیدی
بیشک در توانمندی مجریان نمایشگاه «ایران اگروفود» نمیتوان تردیدی داشت، چرا که با وجود افزایش قیمت اجاره غرفهها باز هم یکی از مهمترین معضلات یکی دو ماهه اخیر فعالان صنایع غذایی رزرو غرفه جهت حضور در این نمایشگاه بوده و آنهایی هم که موفق به ثبتنام و دریافت غرفه شدند یا کمتر از متراژ موردنظرشان بوده و یا برخی دیگر اصلاً غرفهای به آنها نرسیده است.
بهطور حتم این حجم از استقبال جهت حضور، نشاندهنده اعتبار این گردهمایی بزرگ صنعت غذاست که در سیویکمین دوره آن شرکتهای خارجی بیشتری هم حضور یافتهاند و تجار پرتعدادتری به نسبت سالهای گذشته در سالنهای نمایشگاه مشاهده میشوند.
اگرچه در این نمایشگاه برندهای معتبری حاضر هستند، اما در لیست غایبانی که غرفهای به آنها نرسید نیز برندهای بزرگی وجود دارد و پربیراه نیست که پیشنهاد یکی از مدیران شرکتهای مطرح صنایع غذایی درخصوص تفکیک «ایران اگروفود» به دو نمایشگاه غیرهمزمان بسیار قابل تأمل باشد.
هماکنون نمایشگاه در سه بخش اصلی ایران فود، ایران فودتک و ایران اگرو برگزار میشود و شرکتها در سالنها بر این مبنا تفکیک شدهاند و این شرایط در حالی رقم میخورد که بسیاری از فعالان صنایعغذایی حاضر در نمایشگاه آنقدر با استقبال بازدیدکنندگان داخل غرفههایشان مواجه هستند که فرصت حضور در سالنهای دیگر برای یافتن مواد اولیه، ماشینآلات مورد نیاز و … را ندارند.
بدیهی است اگر ماشین آلات از بخش تولید جدا شود و در قالب نمایشگاهی مستقل و در زمانی دیگر برپا شود، نه تنها مجال بهتری برای مدیران صنایع غذایی جهت حضور در این نمایشگاه جدید بهعنوان بازدیدکننده مهیا خواهد شد، بلکه از فضای باز ایجاد شده ناشی از حذف این بخش، شرکتهای تولیدکننده بیشتری قادر به حضور در نمایشگاه خواهند شد تا تصویر جامعتری از این صنعت بزرگ در اقتصاد کشور در ویترین «ایران اگروفود» به منصه نمایش گذاشته شود.
اقتصادسبز آنلاین / اقتصاد سبز آنلاین / اقتصادسبز / اقتصاد سبز / صنایع غذایی / صنعت غذا / کشاورزی / پایگاه خبری صنعت غذا
- نویسنده : محمدرضا جمشیدی