تورم موادغذایی‌ به یک سوم رسید
تورم موادغذایی‌ به یک سوم رسید
اقتصادسبز آنلاين: قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار از کاهش تورم موادغذايی‌ به يک سوم، طی‌ يک سال گذشته خبر داد.

اقتصادسبز آنلاین: قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار از کاهش تورم موادغذایی‌ به یک سوم، طی‌ یک سال گذشته خبر داد.

علیرضا پیمان پاک در برنامه رادیو اقتصاد گفت: علی‌رغم افزایش تورم مواد غذایی در کشور‌های بزرگ، تورم مواد غذایی در ایران طی یک سال گذشته یک سوم شد.

قائم مقام وزیر جهاد در امور تجارت و تنظیم بازار در برنامه رادیو اقتصاد مشارکت بالا در انتخابات کشور را پشتوانه تصمیمات کشور دانست و گفت: عدم مشارکت مردم باعث تضعیف ایران در جایگاه بین الملل و مسائل و مشکلات داخل کشور می شود، بنابراین عدم مشارکت در انتخابات نه تنها کمکی به حل مشکلات نمی کند، بلکه مشکلات را افزایش داده و شرایط را سخت می کند.

وی در پاسخ به این سوال که با وجود تورم ۲ رقمی و تغییرات اقلیمی که در اختیار ما نیست، مشارکت در انتخابات می تواند چه تاثیری داشته باشد، گفت: براساس آمار  تورم مواد غذایی و خوراکی ها در ایران یک سوم شده است؛ درحالی که کشورهای بزرگ همچون روسیه، هند، ترکیه و اندونزی با تورم های بالا روبرو بودند چراکه شرایط جهانی به واسطه مسائل اقلیمی باثبات نیست.

پیمان پاک در ادامه افزود:  افزایش مشارکت و پشتوانه نظام منجر به استفاده حداکثری از پتانسیل های داخل می شود.

امنیت غذایی؛ اولویت نخست کشورهای پیشرفته

قائم مقام وزیر جهاد در امور تنظیم بازار درباره اثرگذاری توسعه کشاورزی مدرن و پیشرفته بر هزینه های تولید گفت: یکی از مهم ترین موضوعات در جهان امنیت غذایی است؛ وقتی در شرایط پیچیده امروز می بینیم امنیت غذایی به حدی مهم است که جزو اولویت های اکثر کشورهای پیشرفته قرار می گیرد، ما را به اهمیت این موضوع بیشتر واقف می کند که در حوزه امنیت غذایی بتوانیم تحول جدی ایجاد کنیم.

پیمان پاک ادامه داد: ایران در بخش کشاورزی حوزه های باغبانی و دامپروری ظرفیت های بالایی دارد که براین اساس وظیفه اصلی دولت هاست که با تحول جدی و ارتقای سطح دانش فنی به افزایش راندمان تولید و کاهش هزینه ها کمک کنند تا از یک سو درآمد بهره برداران بالا رود و از سوی دیگر با تولید کافی غذای سفره های مردم تامین شود.

با افزایش بهره وری به صادرکننده مرغ  تبدیل شدیم

قائم مقام وزیر جهاد با بیان اینکه توسعه تکنولوژی و توجه ویژه به تولید جزو سرفصل های اصلی و اولویت دار دولت چهاردهم خواهد بود، افزود: سالها در صنعت مرغ و تخم مرغ دچار مشکل بودیم، درحالی که با افزایش بهره وری و راندمان تولید به صادرکننده تبدیل شدیم که این امر بدان معناست که در حوزه های دیگر هم این ظرفیت وجود دارد.

او گفت: هم اکنون نقش ویژه ای در امنیت غذایی منطقه داریم که  این امر با افزایش راندمان و بهره وری توسعه تکنولوژی محقق شده  است و همواره با توجه ویژه به تولید دیگر بخش ها هم این ظرفیت امکان پذیر است.

 

اقتصادسبز آنلاین / اقتصاد سبز آنلاین / اقتصادسبز / اقتصاد سبز / صنایع غذایی / صنعت غذا / کشاورزی / پایگاه خبری صنعت غذا