حرکت «گلها» به سمت تولید محصولات سلامت محور
حرکت «گلها» به سمت تولید محصولات سلامت محور
اقتصادسبز آنلاین: هلدینگ «آل ام کاتی» متشکل از 10 برندو زیرمجموعه است که مجتمع صنایع غذایی و کشاورزی «گلها» به عنوان پرافتخارترین برند این گروه صنعتی، همچنان در اذهان نسل‌های مردم ایران زمین خوش می‌درخشد.

اقتصادسبز آنلاین: هلدینگ «آل ام کاتی» متشکل از 10 برندو زیرمجموعه است که مجتمع صنایع غذایی و کشاورزی «گلها» به عنوان پرافتخارترین برند این گروه صنعتی، همچنان در اذهان نسل‌های مردم ایران زمین خوش می‌درخشد.

«گلها» اولین کارخانه‌ای است که گواهینامه یکصد سال قدمت را از یونسکو در ایران گرفته و در طول 3 نسل با تولید 500 نوع کالا در سبد خانوار ایرانی رکورد بالاترین تنوع محصولات را به‌خود اختصاص داده است. مقارن با سی‌و یکمین دوره برگزاری نمایشگاه «ایران اگروفود» پای صحبت‌های دکتر مهدی کریمی تفرشی، رئیس هیأت مدیره مجتمع صنایع غذایی گلها و گروه صنعتی آل ام کاتی، رئیس کارگروه کسب و کارهای جاده ابریشم سازمان ملل – یونسکو، ریاست هیأت مدیره تعاونی تولیدکنندگان محصولات غذایی کشور، رئیس هیأت مدیره انجمن دارندگان نشان استاندارد، نائب رئیس هیأت مدیره انجمن علوم و فناوری غلات ایران، عضو هیأت مدیره کانون انجمن‌های صنایع غذایی کشور و کارآفرین برتر جهان اسلام نشستیم که مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین ویژگی‌های محصولات «گلها» را تشریح کنید.
دارا بودن بالاترین تنوع محصول نیز از ویژگی های منحصر بفرد این برند است که نشان از سال ها تلاش، تحقیق و توسعه در مسیر تامین سبد غذایی موردنیاز جامعه و احترام به نیاز و خواست مصرف کنندگان است. از جمله محصولاتی که به سبد محصولات غذایی گلها افزوده شده تی بگ چای سیاه و چای سبز می باشد که بسیار مورد تقاضای مشتریان گلها بوده است و در کنار قند و شکر تک نفره و پودر کیک گلها یک ترکیب عصرانه دلچسب را برای مصرف کنندگان گلها فراهم کرده است. بدلیل اینکه گروه زیادی از افراد جامعه از بیماری سلیاک ( نوعی اختلال خود ایمنی که دستگاه گوارش قابلیت جذب و هضم گلوتن را ندارد) رنج می برند مجتمع صنایع غذایی گلها انواع آردهای فاقدگلوتن مانند آرد نشاسته، آرد ذرت، آرد سویا و آرد برنج را تولید و عرضه کرده است که میتوانند جایگزین مناسبی برای آرد گندم در تولید نان های مناسب این بیماران باشند. صنایع غذایی گلها با تولید پودر جوانه گندم که یکی از بهترین منابع پروتئین و سرشار از ویتامین E و ویتامین های گروه B، منبع ارزشمند انرژی، فیبر، پروتئین و کربوهیدرات، منبع خوب فولات، فسفر، تیامین، نیاسین، روی، منیزیم و حاوی مقادیر بالای آهن و پتاسیم، کلسیم و سلنیم، اسید های چرب امگا 3 و ویتامین A است در راستای تقویت سیستم ایمنی، سلامت سیستم قلبی و عروقی، کاهش کلسترول، مقابله با سرطان، مقابله با پیری، سلامت پوست و مو، مناسب برای زنان باردار و مادران شیرده، تقویت استخوانها و دندانها، تولید انرژی، مقابله با چاقی مزمن، سلامت چشم، ریه و گلو، تعادل سیستم عصبی، درمان یبوست، کاهش فشارخون، کمک به هضم غذا، سلامت و افزایش حجم عضلات گام برداشته است.
اخیراً شاهد تنوع تولیدات و بسته‌بندی محصولات «گلها» هستید، لطفاً درخصوص فعالیت واحد تحقیق و توسعه مجموعه گزارشی ارائه دهید.
از جمله فعالیت های اخیر واحد R&D به روز رسانی بسته بندی محصولات از لحاظ طراحی و نوع قالب و متریال بر اساس سلایق و خواست مشتریان و نیازهای بازار می باشد. بر این اساس واحد تحقیقات بازار و واحد ارتباط با مشتری نیازهای بازار را رصد می کند و کارشناسان متخصص این واحد فناوری ها و بسته‌بندی‌های روز دنیا را بررسی و مطالعه می کنند و پس از ارزیابی هایی که در جلسات این واحد صورت می گیرد تصمیم به اعمال تغییرات یا بکارگیری بسته بندی های جدید در محصولات می‌شود.
صنایع غذایی گلها در راستای احترام به سلایق و نظرات مصرف کنندگان فهیم و خوش ذوق و نیز با تکیه بر دانش و آخرین تحولات روز دنیا در عرصه صنعت بسته بندی، بسیاری از طرح های لیبل ها و متریال و قالب بسته بندی های محصولات خود را طبق آخرین استانداردهای جهانی و در آتلیه صنعتی خود با عکاسی حرفه ای صنعتی و طراحی های متفاوت و جذاب به روز به روز کرده است. همچنین برخی محصولات با توجه به نوع نیاز مصرف کننده و نظرات و پیشنهاداتی که واحد CRM دریافت می کند در بسته بندی های خانواده یا انواع دیگری که در راستای تامین نیازهای مصرف کنندگان باشد بسته بندی می شود. واحد تحقیق و توسعه گلها در حال بررسی و تحقیقات بازار می باشد تا چاشنی های جدیدی مطابق با نیاز مصرف کنندگان و بر اساس دستاوردهای روز دنیا فرموله و به سبد غذایی گلها اضافه کند.
تخمه آفتابگردان گلها با کیفیت بینظیر محصول جدیدی است که به سبد غذایی گلها اضافه شده است. خبر خوب اینکه حرکت به سمت تولید محصولات سلامت محور مانند انواع دمنوش های گیاهی و نیز محصولات ارگانیک در دستور کار این واحد قرار گرفته و به زودی این محصولات وارد سبد غذایی محصولات گلها و به بازار عرضه می شوند. در این راستا توت خشک ارگانیک گلها با کیفیت بینظیر در دسترس مصرف کنندگان عزیز قرار گرفته است. و به زودی محصولات ارگانیک دیگری به سبد ارگانیک گلها افزوده می شود.
جوی دو سر پرک از جمله محصولات سلامت محور رژیمی و بسیار محبوب است که صنایع غذایی گلها در راستای کمک به حفظ سلامت مصرف کننده و ایده یک تغذیه سالم و رژیمی به بازار عرضه کرده است. شکر قهوه ای، سبوس برنج و پودر جوانه گندم از دیگر محصولات سلامت محور و رژیمی است که به سبد غذایی محصولات سلامت محور گلها اضافه شده است. نمک دریا از دیرباز مورد تقاضای مصرف کنندگان گلها بوده و چون گلها اولین دارنده نشان استاندارد نمک طعام در ایران و لیدر بازار در نمک از دیرباز در ایران بوده است جای خالی این محصول در سبد غذایی گلها احساس میشده که این محصول در آینده ای نزدیک به بازار عرضه می شود. همچنین با توجه به تقاضای بالای مصرف کنندگان بویژه ورزشکاران عزیز و با رویکرد حرکت به سمت تولید محصولات رژیمی و کم کالری صنایع غذایی گلها تولید پودر ژله بدون قند را در دستور تولید دارد و بزودی عرضه می کند.
پودر قهوه فوری با برند «گلها کافه» نیز محصول منحصربفردی است که با توجه به تقاضای بالای بازار و محبوبیت این محصول بخ زدی به سبد کالایی گلها اضافه می شود. کینوا از جمله محصولاتی است که به دلیل خواص بینظیر تغذیه ای در سالهای اخیرا طرفداران بسیاری پیدا کرده و در برنامه های آنی تولیدی گلهاست. صنایع غذایی گلها اخیرا وارد حوزه تولید عرقیجات شده و عرق نعناع و گلاب از جمله محصولات جدید گلهاست. همچنین محصول پانکو که نوعی پرک سوخاری محبوب محسوب می شود به بازار عرضه شده است. خبر خوب اینکه به زودی محصولات تک نفره کاربردی مانند سس کچاپ، آبلیمو و روغن زیتون نیز به صورت بسته بندی ساشه که بسیار مورد نیاز بازار و مصرف کنندگان است و بویژه برای افرادی که مدام در سفر هستند کاربرد بسیار مناسبی دارد وارد عرصه تولید گلها می شود. بعلاوه تخم شربتی و خاکشیر بصورت بسته بندی های تک نفره محصولی بسیار جذاب و کاربردی است که با توجه به نیاز مصرف کننده بوِیژه در فصول گرم سال، امسال تولید و به عرصه صنعت غذا معرفی کره ایم.
پرک گوجه فرنگی خشک شده و پرک چیلی نیز از جمله محصولات جدید گلهاست.
و یک خبر عالی دیگر اینکه به زودی با چاشنی های جدید و متفاوت گلها سورپرایز خواهید شد.

 

 

اقتصادسبز آنلاین / اقتصاد سبز آنلاین / اقتصادسبز / اقتصاد سبز / صنایع غذایی / صنعت غذا / کشاورزی / پایگاه خبری صنعت غذا