درآمد« پپسی» همه را شگفت زده کرد
درآمد« پپسی» همه را شگفت زده کرد
اقتصادسبز آنلاین: علیرغم کاهش تقاضای ایالات متحده ناشی از فراخوان‌های مختلف و واکنش‌های مختلف نسبت به افزایش قیمت‌ نوشیدنی‌ها و تنقلات طی اولین هفته از ماه مِی 2024میلادی درآمد سه‌ماهه« پپسی» منتشر شد که از انتظارات تحلیل‌گران فراتر بود.

زهرا مازندرانی

سرویس بین‌الملل: علیرغم کاهش تقاضای ایالات متحده ناشی از فراخوان‌های مختلف و واکنش‌های مختلف نسبت به افزایش قیمت‌ نوشیدنی‌ها و تنقلات طی اولین هفته از ماه مِی 2024میلادی درآمد سه‌ماهه« پپسی» منتشر شد که از انتظارات تحلیل‌گران فراتر بود.
ارزش سهام شرکت پپسی 2 درصد کاهش یافت و سود هر سهم 1.61 دلار تعدیل شده در مقابل 1.52 دلار مورد انتظار و درآمد این شرکت 18.25 میلیارد دلار در مقابل 18.07 میلیارد دلار مورد انتظار بود.
پپسی درآمد خالص سه ماهه اول منتسب به شرکت خود را 2.04 میلیارد دلار یا 1.48 دلار به ازای هر سهم گزارش کرد که نسبت به 1.93 میلیارد دلار یا 1.40 دلار به ازای هر سهم در سال 2023میلادی افزایش داشته است و همچنین 1.61 دلار به ازای هر سهم درآمد کسب کرد. فروش خالص پپسی با 2.3 درصد افزایش به 18.25 میلیارد دلار رسید. درآمد ارگانیک این شرکت، بدون خرید، واگذاری و ارز خارجی، در سه ماهه اول سال 2024 میلادی 2.7 درصد افزایش یافت.
پپسی، همراه با بسیاری از رقبای خود، در واکنش به افزایش قیمت‌ها و سایر محصولات خود، شاهد کاهش حجم فروش خود بوده است. بخش مواد‌غذایی این شرکت شاهد کاهش 0.5 درصدی حجم فروش بود در حالی‌که بخش نوشیدنی این شرکت حجم ثابتی را گزارش کرد.
این معیار قیمت‌گذاری و تغییرات ارز را برای انعکاس تقاضا حذف می‌کند. دیگر بخش‌های تولیدی پپسی در آمریکای شمالی نیز از کاهش حجم تولید و فروش گزارش دادند. حجم فروش در واحد نوشیدنی این شرکت در سه ماهه اول سال 2024 میلادی 5 درصد کاهش یافت، در حالی‌که شرکت «Frito-Lay» در آمریکای شمالی کاهش 2 درصدی را در حجم فروش خود گزارش کرد.
رامون لاگوارتا، مدیرعامل پپسی در کنفرانسی تلفنی به تحلیلگران اعلام کرد: (‌در ایالات متحده، مصرف‌کنندگان کم درآمد هنوز در تلاش هستند تا حقوق خود را افزایش دهند. پپسی سعی می‌کند جمعیت‌شناسی را هدف قرار دهد و آنها را به عنوان مشتری حفظ کند، به خصوص برای تنقلات خود مانند چیتوس.)
در خارج از ایالات متحده، تقاضا برای محصولات این شرکت بیشتر بوده است. منطقه آسیا-اقیانوسیه، استرالیا، نیوزلند و چین رشد 12 درصدی را برای فروش تنقلات این شرکت گزارش دادند. طبق گفته لاگوارتا، مصرف‌کنندگان چینی محتاط هستند و پول بیشتری پس‌انداز می‌کنند، اما همچنان طرفدار محصولات پپسی هستند. حتی در اروپا، که با قیمت های بالاتر مواد غذایی نیز دست و پنجه نرم می‌کند، حجم تولید نوشیدنی‌ها 7 درصد و حجم تولید
میان وعده ها 2 درصد افزایش یافته است. پپسی همچنین چشم انداز سال 2024میلادی خود را اعلام کرد.
این شرکت انتظار دارد در طول سال 2024 میلادی، شاهد افزایش درآمد ارگانیک خود حداقل 4 درصد و درآمد ارز ثابت اصلی هر سهم حداقل 8 درصد باشد. مدیران پپسی اعلام کردند: (همانطور که به آینده نگاه می‌کنیم، همچنان انتظار داریم که نرخ رشد دسته‌بندی نسبت به چند سال گذشته عادی و تعدیل شود. ما همچنان انتظار داریم که مصرف‌کنندگان مراقب بودجه خود و انتخاب در خرید خود باشند.)

 

 

اقتصادسبز آنلاین / اقتصاد سبز آنلاین / اقتصادسبز / اقتصاد سبز / صنایع غذایی / صنعت غذا / کشاورزی / پایگاه خبری صنعت غذا