دو غول بزرگ صنعت فست فود یکی در اوج؛ دیگری سقوط
دو غول بزرگ صنعت فست فود یکی در اوج؛ دیگری سقوط
اقتصادسبز آنلاین: در رویارویی عظیم بین غول‌های صنعت فست فود یعنی مک‌دونالد و برگرکینگ، تعداد فروشگاه‌های جهانی برگرکینگ با بیش از 18هزارو625 شعبه به عنوان یک معیار بسیار مهم عمل می‌کند.

«برگرکینگ» 18 هزار شعبه در سراسر جهان به ثبت رساند

سرویس بین‌الملل: در رویارویی عظیم بین غول‌های صنعت فست فود یعنی مک‌دونالد و برگرکینگ، تعداد فروشگاه‌های جهانی برگرکینگ با بیش از 18هزارو625 شعبه به عنوان یک معیار بسیار مهم عمل می‌کند.

تعداد شعبه‌های این فست‌فود زنجیره‌ای و موفق گواهی برای جذابیت و دسترسی گسترده برگر کینگ، در کنار وضعیت سنگین وزن آن در این صنعت، ارائه می‌دهد. در سال 2020میلادی، ارزش برند مک‌دونالد تقریباً 129.32 میلیارد دلار بود در حالی که ارزش برند برگرکینگ تقریباً 7.6 میلیارد دلار بود. این آمار تمایز عظیم بین مک دونالد و برگر کینگ در صنعت فست فود را نشان می‌دهد. ارزش برند مک‌دونالد 129.32 میلیارد دلار در سال 2020میلادی به ثبت رسید که به شدت با 7.6 میلیارد دلار برگر کینگ در تضاد است که نشان دهنده تفاوت‌های وفاداری مشتری، استراتژی‌های بازاریابی و تسلط کلی بر بازار است. در نتیجه، این ارقام به‌عنوان آینه‌ای عمل می‌کند که منعکس‌کننده موفقیت تجاری و درک مصرف‌کننده از این دو غول فست‌فود است و بینش‌های ضروری را برای خوانندگانی که علاقه‌مند به درک چشم‌انداز رقابتی این دو رستوران در ویژگی آماری مک‌دونالد در مقابل برگر کینگ هستند، ارائه می‌کند.

چیزبرگر مک دونالد با 300کالری بهتر است یا برگر کینگ با 280کالری؟
گشت‌وگذار در زمین بازی فست‌فودها می‌تواند به یک بازی شطرنج لذیذ تبدیل شود، به‌خصوص زمانی که با پادشاهان محبوب این صنعت یعنی مک‌دونالد و برگر‌کینگ رودررو هستیم. شمارش کالری، به طور خاص، در چیزبرگر به یک وظیفه تبدیل شده و مشتریان آگاه از سلامتی را جذب می‌کند. افشای آماری اینکه چیزبرگر مک دونالد ادعا می‌کند 300 کالری دارد در حالی چیزبرگر برگر کینگ تقریباً 20 کالری کمتر یعنی 280 کالری دارد، به یک پیچ و تاب هوشمندانه در این داستان خوش طعم تبدیل می‌شود. این اختلاف جزئی مشتریان را برای گناه «سالم‌تر» وسوسه می‌کند.
در طول کووید-19، فروش مک دونالد در سه ماهه دوم سال 2020میلادی 30 درصد کاهش یافت، در حالی که برگر کینگ تنها 25 درصد کاهش فروش را به ثبت رساند. گفتنی است این آمار که به عنوان یک داستان جذاب در حماسه جنگ فست‌فودها شناخته‌ شده است، تصویر واضحی از عملکرد مک‌دونالد
و برگرکینگ را در بحبوحه بحران کووید-19 نشان می‌دهد. مک‌دونالد در سه ماهه دوم سال 2020میلادی دچار افت فروش بیشتری شد و 30 درصد از فروش خود را در مقایسه با 25 درصد کاهش فروش برگرکینگ به ثبت رساند.
از دیدگاه درک مشتری، مک‌دونالد با امتیاز 69 از 100 در مقایسه با امتیاز 66 برگرکینگ در گزارش شاخص رضایت مشتری آمریکا (ACSI) در سال 2018میلادی، در رتبه بالاتری قرار گرفت.

 

 

اقتصادسبز آنلاین / اقتصاد سبز آنلاین / اقتصادسبز / اقتصاد سبز / صنایع غذایی / صنعت غذا / کشاورزی / پایگاه خبری صنعت غذا