ضرورت ایجاد سازمانی مستقل برای سیاستگذاری در صنایع غذایی
ضرورت ایجاد سازمانی مستقل برای سیاستگذاری در صنایع غذایی
اقتصادسبز آنلاین: تعدد سازمان‌های تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیرنده از جمله سازمان غذا و دارو، سازمان دامپزشکی، وزارت بهداشت و... ناهماهنگی‌های بسیاری ایجاد کرده، لذا تشکیل یک سازمان مستقل برای سیاستگذاری و ریل‌گذاری در بخش صنعت غذا ضروری است.

اقتصادسبز آنلاین: تعدد سازمان‌های تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیرنده از جمله سازمان غذا و دارو، سازمان دامپزشکی، وزارت بهداشت و… ناهماهنگی‌های بسیاری ایجاد کرده، لذا تشکیل یک سازمان مستقل برای سیاستگذاری و ریل‌گذاری در بخش صنعت غذا ضروری است.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی، مصطفی عبداللهی، عضو هیأت مدیره تعاونی وطن و مدیرعامل شرکت «رباط» ضمن بیان این مطلب تصریح کرد: نبود تمرکز در بخش سیاستگذاری، تعدد نهادهای تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر درخصوص استانداردها و رفتارهای نظارتی، عدم ثبات در قیمت‌ها و کاهش بیش از انتظار نیروی انسانی از مهم‌ترین مشکلات تولیدکنندگان صنعت فرآورده‌های گوشتی به‌شمار می‌رود.
وی تأکید کرد: نگاه متخلفانه نهادهای نظارتی نسبت به کلیت صنعت فرآورده‌های گوشتی، به این صنعت آسیب‌زده است و عدم بهره‌گیری و ارتباط نهادهای دولتی و نظارتی با سازمان‌‌های هم سطح و هم عرض در کشورهای همجوار نیز بر بار مشکلات افزوده است.
عبداللهی افزود: عموماً سخت‌گیری‌های بیش از حد نسبت به این صنعت هیچ منطق اقتصادی، فنی و بهداشتی ندارد و به اعتقاد بنده به نوعی حکم پاک کردن صورت مسأله را دارد، چرا که باید فرآیندها مورد بازنگری قرار گیرد تا از مبدا مسایل قابل حل باشد.

 

 

اقتصادسبز آنلاین / اقتصاد سبز آنلاین / اقتصادسبز / اقتصاد سبز / صنایع غذایی / صنعت غذا / کشاورزی / پایگاه خبری صنعت غذا