عادات غذایی نو ظهور و تأثیر بر بازارهای بسته‌بندی
عادات غذایی نو ظهور و تأثیر بر بازارهای بسته‌بندی
اقتصادسبز آنلاین: افزایش تقاضای مصرف‌کنندگان برای محصولات غذایی بسته بندی شده به دلیل تغییر در سبک زندگی و عادات غذایی نوظهور ممکن است تأثیر حیاتی بر بازارهای مختلف داشته باشد.

تغییر سبک زندگی، عادات غذایی جدید و محصولات غذایی با کیفیت بالا همراه هم هستند

زهرا مازندرانی

سرویس بین‌الملل: افزایش تقاضای مصرف‌کنندگان برای محصولات غذایی بسته بندی شده به دلیل تغییر در سبک زندگی و عادات غذایی نوظهور ممکن است تأثیر حیاتی بر بازارهای مختلف داشته باشد. تقاضا برای غذاهای باکیفیت و طبیعی که حاوی مواد نگهدارنده نیستند و ماندگاری طولانی تری دارند، رو به افزایش است. بازار بسته بندی مواد غذایی در سال 2020میلادی به323 میلیارد دلار رسید و قرار است تا سال 2028میلادی با رشد سالانه 5.1 درصدی به478میلیارد دلار برسد. این بازار در سال 2020میلادی به 338 میلیارد دلار رسید. بازیگران کلیدی این بازار برای رشد و پیشرفت خود بر استراتژی‌های جدید مانند خرید، عرضه محصول و مشارکت با دیگر رقبا تمرکز دارند.

1.Amcor plc

این شرکت در سال 1896میلادی تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در ملبورن، استرالیا واقع شده است.
این شرکت بسته‌بندی انعطاف پذیر، کارتن‌های تخصصی، ظروف سفت و سخت، نوشیدنی، بسته‌بندی و خدمات بسته‌بندی مواد غذایی، مراقبت‌های خانگی و شخصی، داروها و سایر محصولات را ارائه می‌دهد. در حال حاضر این شرکت در 40 کشور جهان حضور دارد و بیش از 230 واحد تولیدی در سراسر جهان دارد.
این شرکت در دسامبر 2022 میلادی ، یک رهبر جهانی در راه‌حل‌های بسته‌بندی‌، افتتاح یک کارخانه تولیدی جدید در چین معرفی شد. این کارخانه راه حل‌های بسته‌بندی مواد غذایی را با خط تولید خودکار خود و با سرمایه گذاری 100 میلیون دلاری ارائه می‌دهد.

2. Berry Global

این شرکت در سال 1967 میلادی تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در ایندیانا ایالات متحده است. بسته‌بندی و مواد مهندسی شده این شرکت با بیش از 265 امکانات در سطح جهانی کار می‌کند تا نیازهای مشتریان را برآورده کند.
این شرکت در آگوست 2022 میلادی ، معروف‌ترین و پرفروش‌ترین بسته‌های مواد غذایی قالب‌گیری شده با ضربه تزریقی و قالب‌گیری حرارتی خود را معرفی کرد که در PET بازیافتی، تولید شده بودند. شفافیت و سفتی بالا، به علاوه محافظت از محصولات، محصولات این شرکت را برای محصولات مختلف غذایی مناسب تر می‌کند.

3. Sealed Air Corp

این شرکت در سال 1960 میلادی تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در کارولینای شمالی، ایالات متحده قرار دارد. این شرکت دارای دو برند معروف بسته‌بندی بالشتکی و بسته بندی مواد غذایی است. این شرکت محصولاتی مانند محلول‌های بسته بندی آسان، فیلم‌ها، سینی‌ها و سیستم‌های تجهیزات بسته‌بندی مواد غذایی را ارائه می‌دهد. سایر ارائه‌ها شامل خدمات تکمیلی، مهندسی، طراحی گرافیک و حمل و نقل از هر کجا می‌باشد. این شرکت در دسامبر 2021 میلادی ، با مشارکت تسکو موافقت کرد که آزمایشی منحصر به فرد را انجام دهد.
در این مشارکت، ثابت شد که پلاستیک نرم قابل بازیافت است و می‌توان آن را چندین بار مورد استفاده قرار داد. این آزمایش علمی، با کیفیت بالا منجر به تولید بسته‌بندی پلاستیکی مناسب برای مواد غذایی شد.

4. Coveris

این شرکت در سال 2013 میلادی تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در وین اتریش قرار دارد که همچنین حدود 29 مرکز در آلمان، بریتانیا، فرانسه، مصر و مجارستان دارد. این شرکت به‌دلیل تولید کاغذ و بسته‌بندی انعطاف پذیر و همچنین مبتنی بر پلاستیک برای برخی از برندها شناخته شده است. این شرکت بسته‌بندی‌هایی را تولید می‌کند که به محافظت از غذا، غذای حیوانات خانگی و دستگاه‌های پزشکی نسبت به اقلام مصرفی صنعتی و کشاورزی کمک می‌کند.
این شرکت در ژانویه 2022 میلادی ، برای ارائه راه حل‌های جدید برچسب و بازیافت که ردپای کربن بسته‌بندی را کاهش می‌دهد و مزایای زیست‌محیطی قابل توجهی را ارائه می‌دهد، اقداماتی انجام داده است.

5. DS Smith

این شرکت در سال 1940 میلادی تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در انگلستان قرار دارد. این شرکت که خدماتی همچون بسته‌بندی مواد‌غذایی مبتنی بر فیبر را در اروپا و ایالات متحده با هدف کاغذسازی و بازیافت ارائه می‌دهد، به دلیل بسته بندی 100درصد بازیافتی شناخته شده است و در 37 حوزه فعالیت می‌کند.
این شرکت در ژانویه 2022 میلادی ، با همکاری Veetee، و همچنین با ایجاد یک جعبه برنج کاملاً قابل بازیافت برای حذف بیش از 50 تن پلاستیک از قفسه‌های سوپرمارکت به کاهش محصولات غیربازیافتی کمک کرده است.

6. Smurfit Kappa Group Plc

این شرکت در سال 1934 میلادی تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در دوبلین، ایرلند است. این یکی از شرکت‌هایی است که در اروپا بسته‌بندی راه راه، کیسه در جعبه تولید می‌کند.
این شرکت در ژانویه 2022 میلادی‌، سبد بسته‌بندی با عنوان Better Planet را با یک راه‌حل جدید منحصر به فرد و پیشرفته برای فست فود گسترش داد و پس از همکاری نزدیک با مشاوران بسته‌بندی شرکت Juozas Baranauskas، راه‌حل‌های بسته‌بندی جدید و کاملاً پایداری را برای فست فودها ایجاد کرده است.

7. Tetra Pak International

تترا پک اینترنشنال یکی از برترین شرکت‌های بسته‌بندی مواد غذایی در جهان، در سال 1951 میلادی در سوئیس تأسیس شد. این شرکت ماشین‌های پرکننده و فرآوری لبنیات، پنیر، نوشیدنی‌ها، بستنی و مواد‌غذایی آماده را ارائه می‌دهد، از جمله ابزارهای توزیع مانند اپلیکاتورها، انباشته‌ کننده، بسته‌‌بندی فیلم، نوار نقاله، بسته‌‌بندی جعبه، اعمال‌کننده نی، و کنترل‌کننده‌های خط این شرکت همچنین در حال حاضر با بیش از 160 کشور همکاری دارد. در فوریه 2023 میلادی ، تترا پک، با همکاری MAX IV، تحقیقاتی را برای پیشبرد بسته بندی مواد غذایی مبتنی بر فیبر، یک آزمایشگاه جهانی تشعشعات سنکروترون، آغاز کرده است. این تحقیق با انگیزه کشف «بینش‌های تازه» در مورد نانوساختار مواد الیافی، با اولین کاربرد برای بهینه‌سازی ترکیب مواد مورد استفاده برای نی‌های کاغذی انجام شد.

8. Mondi Inc

موندی که در سال 1967 میلادی تاسیس شد و مقر آن در بریتانیا است یک رهبر جهانی در زمینه بسته‌بندی و کاغذ پایدار است و حدود 22هزار نفر را استخدام می‌کند و همچنین در تقریباً صد سایت تولید حضور دارد. این شرکت در مارس 2023 میلادی ، با مبدل سوئیسی ATS-Tanner برای ایجاد یک نوار کاغذی منحصربه‌فرد که می‌تواند محصولات یا بسته‌های برچسب‌گذاری شده جداگانه را در خود جای دهد همکاری کرد و میزان پلاستیک غیر ضروری را کاهش داد. این محلول برای جایگزینی پلاستیک روی بسته‌های تکی یا بسته‌ای کافی است و برای میوه‌ها سبزیجات و نوشیدنی‌ها ایده‌آل است.

9. Sonoco

این شرکت در سال 1899 میلادی تأسیس شد و مقر آن در کارولینای ایالات متحده است. این شرکت بزرگترین تأمین‌کننده بین‌المللی بسته‌بندی متنوع مصرف کننده بسته‌بندی محافظ و خدمات زنجیره تامین بسته‌بندی و بزرگترین تولید کننده قوطی و لوله کامپوزیت در جهان است. این بسته‌بندی همچنین شامل محصولات فیلم با چگالی بالا، بسته‌بندی انعطاف‌پذیر و کارتن‌های تاشو است.
این شرکت در می‌2022 میلادی به همراهی شرکت Kellogg، یکی از شرکت‌های بسته‌بندی پایدار جهانی، نتایج مطلوبی را از یک مطالعه آزمایشی اعلام کرد و فرصت‌های جدیدی را برای بازیافت ظروف کاغذی ارائه کرد.

10. WestRock

این شرکت در سال 2015 میلادی تأسیس شد و در حال حاضر در جورجیا واقع شده است. ایالات متحده پیشرو در راه حل‌های بسته بندی پایدار و مبتنی بر فیبر است. این شرکت در مرکز تولید حدود 300 نقطه مخلتف در سراسر جهان حضور دارد. هدف و چشم‌انداز این شرکت ایجاد پیشرفت‌های بعدی به سمت محیطی امن تر و پایدارتر است.
این شرکت در آوریل 2022 میلادی ، با همکاری یک شرکت پیشرو در فروش کاغذ و راه حل‌های بسته‌بندی، اعلام کرد که با Recipe Unlimited برای ارائه مجموعه‌ای از بسته‌بندی‌های مقوایی قابل بازیافت که پیش بینی می‌شود 31 میلیون ظروف پلاستیکی را از محل‌های دفن زباله در سراسر کانادا جمع کند، همکاری کرد.

پیشرفت‌های روزافزون صنعت بسته بندی برای تقویت صنعت بسته‌بندی مواد غذایی

پیشرفت‌های روزافزون در صنعت بسته‌بندی فرصتی را برای رشد بازار بسته‌بندی فراهم می‌کند چرا که این صنعت نقش مهمی در حفظ کیفیت غذا تضمین ایمنی مواد غذایی و افزایش مدت زمان ماندگاری مواد غذایی دارد. این پیشرفت جدید شامل طیف گسترده‌ای از گزینه‌های بسته‌بندی مانند بسته‌بندی فعال، بسته‌بندی خوراکی‌، بسته بندی تخریب‌پذیر، بسته‌بندی هوشمند، نانوکامپوزیت‌ها و انواع دیگر طرح‌های بسته‌بندی مواد غذایی است.

 

 

اقتصادسبز آنلاین / اقتصاد سبز آنلاین / اقتصادسبز / اقتصاد سبز / صنایع غذایی / صنعت غذا / کشاورزی / پایگاه خبری صنعت غذا