نرخ مرغ نسبت به هفته گذشته بدون تغییر بود
نرخ مرغ نسبت به هفته گذشته بدون تغییر بود
اقتصادسبز آنلاین: رصد بازار کالاهای اساسی و موادغذایی از ۷ تا ۱۳ تیر نشان می دهد که قیمت گوشت مرغ نسبت به هفته گذشته، بدون تغییر بود.

اقتصادسبز آنلاین: رصد بازار کالاهای اساسی و موادغذایی از ۷ تا ۱۳ تیر نشان می دهد که قیمت گوشت مرغ نسبت به هفته گذشته، بدون تغییر بود.

این روزها کشور درگیر انتخابات چهاردهمین رئیس دولت بوده و مسئولان دولتی تلاش می‌کنند تا مردم در فضای آرام خود را برای انتخابات آماده کنند؛ از این رو بازارها هم دارای کمترین نوسان است.

بررسی ها نشان می دهد که نرخ گوشت قرمز وارداتی و دولتی از سال گذشته تغییری نداشته و بین ۳۱۶ تا ۴۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. این عدد در برخی قصابی فروشی‌ها به ۹۳۰ هزار تومان در هر کیلو گرم ران گوسفندی می‌رسد.

قیمت گوشت مرغ و تخم مرغ هم نسبت به هفته گذشته تغییری نداشته و هر کیلو گرم گوشت مرغ ۸۳ هزار و ۸۰۰ تومان عرضه می‌شود. همچنین گرمای هوا سبب شده تا نرخ برخی تخم مرغ‌ها با وزن پایین‌تر کاهش یافته و هر شانه ۳۰ عددی به مبلغ ۷۵ هزار تومان عرضه شود، در حالی که این عدد برای ۳ هفته قبل ۹۹ هزار تومان بود.

قیمت حبوبات بسته بندی شده هم از اسفند سال گذشته در حال تغییر بوده و در ۳ ماهه نخست سال کم‌کم محصولات جدید با نرخ جدید وارد بازار شدند. برخی برندها مشوق‌هایی برای خرید در نظر گرفته‌اند؛ از جمله خرید دو بسته از حبوبات منجر به این می‌شود که بسته دوم با تخفیف ۵۰ درصدی محاسبه شود.

در بازار لبنیات محصولات کم تقاضا تر افزایش قیمت داشته؛ به عنوان مثال پنیر سفید از ۸۱ هزار تومان به ۹۱ هزار تومان افزایش یافته است. اما محصولات پرمصرف با قیمت‌های سال گذشته در حال عرضه هستند. قیمت جدید شیرخام درب دامداری‌ها هنوز ابلاغ رسمی نشده اما در خرده فروشی‌ها هر کیلوگرم شیر فله‌ای ۲۳ هزار تومان به فروش می‌رسد./ مهر

 

اقتصادسبز آنلاین / اقتصاد سبز آنلاین / اقتصادسبز / اقتصاد سبز / صنایع غذایی / صنعت غذا / کشاورزی / پایگاه خبری صنعت غذا