نیازی به واردات جوجه یکروزه در ماه‌های آتی نداریم
نیازی به واردات جوجه یکروزه در ماه‌های آتی نداریم
اقتصادسبز آنلاین: دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه گفت: با افزایش جوجه‌ریزی مادر از اردیبهشت پیش‌بینی می‌شود که از ماه‌های آبان و آذر نه تنها نیازی به واردات جوجه نداریم، بلکه صادرکننده خواهیم شد.

اقتصادسبز آنلاین: دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه گفت: با افزایش جوجه ریزی مادر از اردیبهشت پیش‌بینی می‌شود که از ماه‌های آبان و آذر نه تنها نیازی به واردات جوجه نداریم، بلکه صادرکننده خواهیم شد.

محمدرضا صدیق‌پور، دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه، گفت: بنابر آمار در اردیبهشت ۱۹۱ میلیون و ۹۹۷ هزار تخم مرغ خوابانده شد که براساس ۱۵۳ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری صورت گرفت.
به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که از ۱۹۱ میلیون و ۵۰۰ هزارتخم مرغ خوابانده شده، جوجه‌ریزی خرداد به ۱۵۰ میلیون قطعه برسد که براین اساس تولید مرغ در فصل گرما حداقل در حدود ۲۵۰ تا ۲۸۰ هزارتن خواهد بود.
صدیق‌پور ادامه داد: بنابر آنچه که وزیر در جلسات امنیت غذایی دنبال می کند، با افزایش جوجه‌ریزی‌ها بدنبال صادرات ماهانه ۱۰ تا ۲۰ هزارتن مرغ است که زیرساخت های آن باید ایجاد شود.
دبیرانجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه با بیان اینکه کمتر از ۸ درصد جوجه ریزی ها مربوط به جوجه وارداتی است، افزود: در ماه های گذشته این رقم ۱۰ درصد بود که با افزایش جوجه ریزی مادر از اردیبهشت پیش بینی می شود که از ماه های آبان و آذر نه تنها نیازی به واردات نداریم، بلکه صادرکننده خواهیم بود.
او قیمت کنونی هرقطعه جوجه یکروزه را ۱۰ تا ۲۶ هزارتومان اعلام کرد و گفت: متوسط قیمت توافقی هر قطعه جوجه یکروزه در قرارگاه امنیت غذایی ۲۰ هزارتومان بود، درحالیکه اکنون کمتر از این رقم عرضه می شود که با صادرات و خرید حمایتی، قیمت مرغ در بازار منطقی می شود که این امر به سبب جذب جوجه، در قیمت آن هم موثر است. / باشگاه خبرنگاران جوان

 

 

اقتصادسبز آنلاین / اقتصاد سبز آنلاین / اقتصادسبز / اقتصاد سبز / صنایع غذایی / صنعت غذا / کشاورزی / پایگاه خبری صنعت غذا