گلها رکوردار دریافت گواهینامه‌ها و استانداردهای ملی و بین‌المللی
گلها رکوردار دریافت گواهینامه‌ها و استانداردهای ملی و بین‌المللی
اقتصادسبز آنلاین: صنایع غذایی «گلها» امروز با داشتن بیش از 500 نوع محصول دارای بالاترین تنوع محصول در سبد غذایی کشوربه شمار می‌رود و نخستین کارخانه‌ای است که موفق به دریافت گواهی قدمت بیش از یکصدسال از یونسکو شده است...

اقتصادسبز آنلاین: صنایع غذایی «گلها» امروز با داشتن بیش از 500 نوع محصول دارای بالاترین تنوع محصول در سبد غذایی کشوربه شمار می‌رود و نخستین کارخانه‌ای است که موفق به دریافت گواهی قدمت بیش از یکصدسال از یونسکو شده است که افتخار بزرگی برای برند «گلها» و کشور به‌شمار می‌رود.
امروز در مجموعه «گلها» اشتغال‌آفرینی چند هزار نفره در سطح کشور ایجاد شده و در حوزه صادرات نیز موفقیت‌های چشمگیری داشته و شهرت محصولاتش به کشورهایی نظیر استرالیا، کانادا، فرانسه، اتریش، آلمان، انگلستان و… نیز کشیده شده است.
پیش از نمایشگاه «ایران اگروفود» پای صحبت‌های دکتر مهدی کریمی تفرشی، رئیس کارگروه کسب و کارهای جاده ابریشم سازمان ملل- یونسکو، ریاست هیأت مدیره تعاونی تولید‌کنندگان محصولات غذایی کشور، رئیس هیات مدیره انجمن دارندگان نشان استاندارد ایران، رئیس هیأت مدیره مجتمع صنایع غذایی گلها و گروه صنعتی آل ام کا تی (MKT GROUP)، نایب رئیس هیأت مدیره انجمن علوم و فناوری غلات ایران، نایب رئیس هیأت مدیره انجمن افزودنی‌های صنایع غذایی ایران‌، کارآفرین برتر جهان اسلام نشستیم که ماحصل آن در ادامه می‌خوانیم:

جایگاه تولید محصولات سلامت محور در مجموعه «گلها» کجاست؟
مجتمع صنایع غذایی گلها با هدف کمک به ارتقای سطح سلامت جامعه، تأمین نیازهای تغذیه‌ای و ترکیبات مغذی موردنیاز اقشار مختلف جامعه، کمک به بهبود و رفع مشکلات و کمبودهای تغذیه‌ای و فقر غذایی در طبقات مختلف جامعه از کودکان تا بزرگسالان و افراد مسن و افراد با بیماری‌ها و اختلالات خاص تغذیه‌ای و گوارشی تلاش برای تولید محصولات سلامت محور و غنی از لحاظ ترکیبات مغذی، محصولات کاملا خالص و بدون مواد افزودنی و محصولات تولید شده از مواد اولیه درجه یک و با کیفیت بالا منطبق بر استانداردهای جهانی و FDA را در اولویت برنامه‌ها و اهداف خود قرار داده و در جهت دستیابی به هدف حق سلامت عمومی جامعه مجدانه می کوشد.
ارتقای مداوم کیفیت محصولات غذایی مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی و توسعه و بروز کردن محصولات غذایی بر اساس آخرین فناوری‌ها و دانش روز دنیا و احترام به نیازها، سلایق و خواست مشتریان در تولید، طراحی و ارائه محصولات موردنیاز جامعه باخط مشی اساسی تولید غذای سالم و تأمین سبد غذایی سالم برای خانواده‌ها و در اولویت قرار دادن کیفیت به‌جای سوددهی یکی از اهداف مهم و اساسی این مجتمع است.
ضمن این‌که کمک به افراد نیازمند، طبقه کم درآمد و فقیر و افراد و طبقاتی از اجتماع که امکان دسترسی به غذای سالم و کافی برایشان فراهم نیست، کودکان با فقر غذایی و تغذیه ای و نیز تامین نیازهای سبد غذایی افراد کم درآمد و فقیر و رفع کمبودهای تغذیه ای کودکان نیازمند و افرادی که با مشکلات تغذیه‌ای دست و پنجه نرم می کنند یکی از اهداف اصلی و خط مشی کلیدی مجتمع صنایع غذایی«گلها» می باشد.
کودکان، سالمندان، افراد با بیماری‌های خاص، افرادی‌که با فقر تغذیه ای مواجهند و طبقه ضعیف و کم درآمد جامعه از جمله گروه‌های هدفی هستند که مجتمع صنایع غذایی گلها در رفع مشکلات، کمبودها و تأمین نیازهای آنها می‌کوشد.
احترام به ارتقای سطح سلامت جامعه از اهداف اساسی و مشخص این مجموعه است.
«صنایع غذایی گلها »جایزه ملی مسئولیت اجتماعی را از طرف ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایران به‌دلیل خدمات ارزنده در حوزه مسئولیت اجتماعی در سال 2018 دریافت کرد.
«صنایع غذایی گلها» در دریافت ایزوها و گواهینامه‌های بین‌المللی سیستم‌های مدیریت کیفیت و انواع استانداردها و گواهینامه‌های ملی و بین‌المللی در کشور همیشه پیشتاز و پیش قدم بوده و تقریباً تمامی ایزوها و گواهینامه‌های مرتبط و مورد‌نیاز را دریافت کرده و کمتر مجموعه‌ای است که این تعداد بالا از گواهینامه‌ها و استانداردهای ملی و بین‌المللی را در کشور کسب کرده باشد.

لطفاً درخصوص واحد تحقیق و توسعه «گلها» توضیح دهید.
مجتمع صنایع غذایی گلها با بهره‌مندی از دانش و توان فنی نیروهای تحصیلکرده و با تجربه و کارشناسان و متخصصان مجرب و با بهره مندی از دانش و تکنولوژی و فناوری‌های روز دنیا و نیز با استفاده از ماشین‌‌آلات و تجهیزات به روز مطابق با استانداردهای جهانی محصولات با کیفیت بالا و منطبق بر استانداردهای روز دنیا و محصولاتی بر پایه دانش و تکنولوژی، سلامت محور و با در نظرگرفتن نیازهای تغذیه‌ای جامعه تولید و عرضه می‌نماید. تیم کنترل کیفیت مجرب و تحصیلکرده گلها ضمن بهره‌مندی از دانش و فناوری‌های روز دنیا، با تأمین مواد اولیه کاملاً خالص و با کیفیت درجه یک و منطبق بر الزامات استاندارد پس از انجام تست‌ها و آزمایشات دقیق اولیه و تاییدات نهایی از لحاظ کیفیت و بارمیکروبی و ویژگی‌های ارگانولپتیک از ورور مواد اولیه بی کیفیت و ناخالص به چرخه تولید جلوگیری می‌نمایند.
مسئولین فنی، مدیر تولید و سرپرستان و کارشناسان تولید تمامی مراحل تولید را به دقت پایش و کنترل می‌نمایند تا محصولی کاملاً سالم و با کیفیت تولید شود. بسته‌بندی محصولات از ترکیبات بسته بندی درجه یک و بر اساس اصول استاندارد و با بهره‌گیری از فناوری‌های روز دنیا انجام می‌شود.
تیم تحقیق و توسعه صنایع غذایی گلها نیز که متشکل از نیروهای با تحصیلات عالی و تجربه و دانش و فنی بالا می‌باشد با بروز کردن دانش و اطلاعات تخصصی و فنی و انطباق با آخرین استانداردهای و فناوری‌های روز دنیا به‌طور مستمر ایده‌های نو و تکنولوژی‌های نوین را طرح‌ریزی و ارائه می‌نماید.

 

 

اقتصادسبز آنلاین / اقتصاد سبز آنلاین / اقتصادسبز / اقتصاد سبز / صنایع غذایی / صنعت غذا / کشاورزی / پایگاه خبری صنعت غذا