کاهش قیمت اقلام کشاورزی، موجب افزایش میزان معاملات در بورس شد
کاهش قیمت اقلام کشاورزی، موجب افزایش میزان معاملات در بورس شد
اقتصاد‌سبز آنلاین: از آنجایی‌که در هفته ابتدایی ماه مارس، سومین ماه سال 2021 میلادی، ناگهان قیمت 45 درصد از اقلام مهم کشاورزی در بورس با کاهش شاخص سهام مواجه شدند و ناگهان نگرانی سرمایه‌گذاران و دلالان این بازار را به‌دنبال داشت...

اقتصاد‌سبز آنلاین: از آنجایی‌که در هفته ابتدایی ماه مارس، سومین ماه سال 2021 میلادی، ناگهان قیمت 45 درصد از اقلام مهم کشاورزی در بورس با کاهش شاخص سهام مواجه شدند و ناگهان نگرانی سرمایه‌گذاران و دلالان این بازار را به‌دنبال داشت، اما بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران اعلام کردند که ایجاد چنین اتفاقی پس از آنکه بورس اقلام کشاورزی، ماه موفقیت‌آمیز فوریه را پشت‌سر گذاشت، کاملاً طبیعی است.

بیشتر بخوانید: «جنرال میلز» ادعای آلودگی غلات با دُم میگو را رد کرد

این روند نزولی شاخص سهام اقلام کشاورزی از ماه مارس تا آوریل ادامه پیدا کرد، تا جایی‌که اقلام اصلی همچون ذرت، گندم، جو و برنج بیشترین کاهش سهام را از ابتدای سال 2021 میلادی تاکنون تجربه کردند. نکته جالب توجه اینجاست که این روند نزولی، از حجم معاملات در بورس جهانی نکاست و بسیاری از سرمایه‌گذاران به سوی خرید این اقلام کشاورزی در زمان نزول قیمت‌ها، پیش رفتند و خرید اقلام کشاورزی به میزان چشمگیری رشد پیدا کرد. در واقع در چنین شرایطی کارشناسان معتقدند این روند نزولی به این شکل و با این شدت ادامه پیدا نمی کند و دوباره بورس اقام کشاورزی جان می‌گیرد؛ بنابراین خرید این اقلام با قیمت پایین، می‌تواند موجبات کسب سود قابل توجهی را تا چند ماه آینده فراهم آورد.

USd/bu : بوشل یک واحد اندازه گیری در آمریکاست که معادل 4 پک یا گالون می باشد.
USD/cwt: برابر با 2 هزار پوند می باشد.
USD/T: واحد آن Tether است که یک توکن و دارایی ارز دیجیتال در آمریکاست.
USd/lb.: معادل یک پوند است که هر پوند دقیقاً برابر با ۰٫۴۵۳۵۹۲۳۷ کیلوگرم می باشد..
CAD/MT: معادل 10 هزار بوشل آمریکا می باشد.
USD/MT: معادل یک تن است.
USD/1000 board feet: معادل 2 هزار لیتر است.
JPY/kg: معادل 0.009283 کیلوگرم است.