استفاده از جلبک دریایی برای بسته‌بندی مواد غذایی
استفاده از جلبک دریایی برای بسته‌بندی مواد غذایی
اقتصاد‌سبز آنلاین: آخرین تحقیقات در یکی از شرکت‌های تحقیقاتی و فناوری‌های نوین فرانسه نشان داده است که استفاده از الیاف جلبک دریایی برای بسته بندی انواع مواد غذایی و نوشیدنی می‌تواند در کاهش انتشار کربن نقش بسزایی را ایفا کند ...

اقتصاد‌سبز آنلاین: آخرین تحقیقات در یکی از شرکت‌های تحقیقاتی و فناوری‌های نوین فرانسه نشان داده است که استفاده از الیاف جلبک دریایی برای بسته بندی انواع مواد غذایی و نوشیدنی می‌تواند در کاهش انتشار کربن نقش بسزایی را ایفا کند و یکی از بهترین جایگزین‌های بسته‌های پلاستیک و حتی چوبی باشد.

در واقع این شرکت تحقیقاتی بر این باور است که فناوری کاربرد الیاف جلبک دریایی در صنعت بسته‌بندی مواد غذایی و نوشیدنی می‌تواند نقش مهم و تاثیرگذاری را در پاکسازی پلاستیک و نجات محیط‌زیست ایفا کند که نمی توان آن را نادیده گرفت. آزمایش‌های اولیه بر روی الیاف جلبک دریایی نشان داده که این الیاف و گیاه دریایی از استحکام، مقاومت و ایستایی بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند جایگزین بسیار مفیدی برای انواع بسته‌های پلاستیکی و چوبی موادغذایی و نوشیدنی باشد. در واقع می‌توان به این نکته اشاره کرد که جلبک دریایی این پتانسیل را دارد که در فرآیند تولید، انرژی کمتری مصرف کند و مواد شیمیایی پایینی برای استخراج الیاف استفاده شود. به همین دلیل هم تولید آن بسیار مقرون به صرفه خواهد بود و هم تولیدکنندگان مواد غذایی می‌توانند از بازیافت این بسته‌های زیست محیطی خود سود قابل قبولی را به‌دست آورند.

بیشتر بخوانید: طراحی دماسنج ایستاده برای تقویت محصولات کشاورزی

این در حالی است که اگر تولیدکنندگان با استفاده از الیاف جلبک دریایی بتوانند بسته‌بندی‌های موادغذایی و نوشیدنی خود را تغییر دهند، آنگاه با دریافت کارت‌های سبز محیط زیست، قادر خواهند بود از مزایا و تسهیلات بانکی قابل توجهی هم استفاده کنند.