ساخت ماشین بسته‌بندی غلات با تولید گاز اکسیژن
ساخت ماشین بسته‌بندی غلات با تولید گاز اکسیژن
اقتصاد‌سبز آنلاین: صنایع غذایی جهان به ویژه بخش بسته‌بندی مواد غذایی در حال تحولات گسترده و سریع است که بخش اعظم آن با توجه به نیاز و انتظارات مصرف کننده طراحی شده و پیش می‌روند.

اقتصاد‌سبز آنلاین: صنایع غذایی جهان به ویژه بخش بسته‌بندی مواد غذایی در حال تحولات گسترده و سریع است که بخش اعظم آن با توجه به نیاز و انتظارات مصرف کننده طراحی شده و پیش می‌روند. بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده مواد غذایی به دنبال روش‌های نوآورانه ای هستند تا بتوانند برای حفظ مواد‌غذایی در بسته‌های جدید، گام‌های موثری را بردارند. استفاده از انواع گازهای محافظ تا مواد بسته‌بندی ضد میکروبی از جمله مواردی هستند که در بسیاری از کارخانه‌های تولیدی مورداستفاده قرار می‌گیرند. در این زمینه یکی از شرکت‌های استرالیایی اقدام به طراحی و تولید ماشینی کرده است که هنگام بسته‌بندی انواع غلات، گاز اکسیژن را از خود تولید می‌کند که این گاز می‌تواند ماندگاری غلات و دانه‌های خوراکی داخل بسته را تا بیش از سه برابر افزایش دهد. زمانی‌که غلات در ریل این ماشین قرار می‌گیرند، بسته مورد نظر به دور آن‌ها پیچیده خواهد شد. سپس یک لوله متحرکی فعال شده و پیش از بستن درب بسته، گاز اکسیژن کاملا پاک و تمیز را به داخل بسته مورد نظر انتقال می‌دهد.

بیشتر بخوانید: جدیدترین سس‌های DIKNEK به بازار آمد

این گاز به‌طور یکنواخت و با توجه به نوع غلات و وزن آن در بسته قرار می‌گیرد و هیچ‌گونه فشار مضاعفی را وارد نخواهد کرد. این امر موجب می‌شود تا میزان دما نیز در داخل بسته‌ها متعادل شود و همین امر به حفظ هرچه بهتر آن ماده غذایی کمک شایانی خواهد کرد. از دیگر مزیت‌های این ماشین سرعت و دقت عمل بالای آن است که در مقایسه با سایر دستگاه‌های مشابه خود بی‌نظیر است.