گشایش نخستین مزرعه رشد خودکار مدولار با ظرفیت 400 برابری
گشایش نخستین مزرعه رشد خودکار مدولار با ظرفیت 400 برابری
اقتصاد‌سبز آنلاین: کمپانی Infarm مستقر در شهر برلین آلمان، یک شرکت کشاورزی عمودی که محصولات آن در حال حاضر در هزاران فروشگاه در 30 شهر و در 10 کشور موجود است...

اقتصاد‌سبز آنلاین: کمپانی Infarm مستقر در شهر برلین آلمان، یک شرکت کشاورزی عمودی که محصولات آن در حال حاضر در هزاران فروشگاه در 30 شهر و در 10 کشور موجود است، نخستین نسل از نسل جدید مراکز رشد خودکار مدولار متصل به ابر را با ظرفیت بالا، یک مزرعه محلی و مرکز توزیع، افتتاح کرده است.

این کمپانی اعلام کرده است که با استفاده از این مزرعه جدید، قادر به تولید محصولی معادل 10 هزار مترمربع زمین کشاورزی، با تولید غذای کارآمد 400 برابر بیشتر از کشاورزی مبتنی بر خاک خواهد بود. مراکز رشد پرمحصول متصل به ابر به شبکه جهانی در حال گسترش مزارع خودآموز Infarm ملحق خواهند شد که عملکرد، طعم و ارزش غذایی گیاه را به طور مداوم بهبود می‌بخشد و در عین‌حال استفاده از منابع طبیعی را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: جهان در حال عبور از غرب به عصر پساغرب است

این کمپانی با 50 هزار متر مربع امکانات کشاورزی و صدها مزرعه در مکان‌های فروشگاه، محصولات تازه را برای 50 درصد از بزرگترین خرده فروشان مواد غذایی در جهان ارایه می‌کند. همچنین Infarm در نظر دارد، قابلیت استقرار سریع مراکز رشد پرمحصول جدید، رشد جهانی و مقیاس‌پذیری بیشتری را برای مطابقت با نیازهای خرده ‌فروشان با هر اندازه در هر مکان، با هدف افزایش شبکه به 500 هزار متر مربع تا سال 2025 میلادی ایجاد ‌کند. بنا به گفته این شرکت، هر مرکز رشد شامل ده‌‌ها واحد کشاورزی مدولار است که 10 تا 18 متر ارتفاع دارند، فضایی به وسعت 25 متر مربع را اشغال می‌‌کنند و ساخت آن تنها به 6 هفته زمان نیاز دارد و محصولی معادل 10 هزار متر مربع از زمین‌های کشاورزی را تولید می‌کند.