چالش زنجیره تامین نتوانست از رشد «ویتا کوکو» جلوگیری کند
چالش زنجیره تامین نتوانست از رشد «ویتا کوکو» جلوگیری کند
اقتصاد‌سبز آنلاین: «ویتا کوکو» ماه‌هاست که نمی‌‌توانست یخچال‌‌های مواد غذایی را به‌طور کامل با آب نارگیل خود پر کند، اما مایک کربان، یکی از بنیان‌‌گذاران و مدیر عامل این شرکت نوشیدنی‌ گفت که این موضوع مانع از جذب مشتریان جدید کمپانی نشده است.

اقتصاد‌سبز آنلاین: «ویتا کوکو» ماه‌هاست که نمی‌‌توانست یخچال‌‌های مواد غذایی را به‌طور کامل با آب نارگیل خود پر کند، اما مایک کربان، یکی از بنیان‌‌گذاران و مدیر عامل این شرکت نوشیدنی‌ گفت که این موضوع مانع از جذب مشتریان جدید کمپانی نشده است.

کربان در مصاحبه‌ای گفت: «ما 18 تا 24 ماه است که به‌طور کامل در چالش حمل و نقل گران تر، تاخیرهای بندری و نوع تنظیم زنجیره تامین بوده‌‌ایم، اما در عین‌حال توانستیم تجارت خود را به طور قابل توجهی رشد دهیم. ما نه تنها می‌‌توانیم این روند را ادامه دهیم، بلکه حتی با وجود قفسه‌های خالی هم می‌ توانیم رشد را تسریع کنیم. در واقع، در شش ماه منتهی به 30 ژوئن سال جاری میلادی، فروش خالص شرکت با 15.2 درصد افزایش به 177.3 میلیون دلار رسید.» مانند بسیاری از مشاغل، «ویتا کوکو» با چالش‌های زنجیره تامین ناشی از بیماری همه گیر، مانند هزینه‌های بالاتر برای کانتینرها و تاخیر در بنادر، دست و پنجه نرم می‌کند. اما کربان گفت که این شرکت به دلیل قراردادهای بلندمدتی که با تولیدکنندگان نارگیل بسته است، می‌تواند به صورت منحصر به فرد فعالیت کند.

بیشتر بخوانید: رونمایی از مدرن‌ترین تراکتور برقی بدون راننده

در نتیجه، حتی زمانی که غول‌های تولید نوشابه مانند «کوکاکولا» و «پپسی‌کو» قیمت‌های خود را برای مقابله با هزینه‌های بالاتر کالا افزایش می ‌دهند، این کمپانی هیچ پول بیشتری برای ارائه محصول خود دریافت نمی‌کند.