رشد قیمت برندهای غذا و نوشیدنی در جهان
رشد قیمت برندهای غذا و نوشیدنی در جهان
اقتصاد‌سبز آنلاین: قیمت‌های غذا و نوشیدنی در حال افزایش است، اما مدیران عامل شرکت پپسی از رامون لاگوارتا گرفته تا تایسون فودز، دانی کینگ می‌‌گویند که مصرف ‌کنندگان هنوز از پرداخت بیشتر برای چیپس و ناگت‌های مرغ خودداری نکرده‌اند.

اقتصاد‌سبز آنلاین: قیمت‌های غذا و نوشیدنی در حال افزایش است، اما مدیران عامل شرکت پپسی از رامون لاگوارتا گرفته تا تایسون فودز، دانی کینگ می‌‌گویند که مصرف ‌کنندگان هنوز از پرداخت بیشتر برای چیپس و ناگت‌های مرغ خودداری نکرده‌اند.

تورم باعث شده است که بسیاری از شرکت‌های موادغذایی و آشامیدنی با کاهش اندازه بسته‌ها، کاهش تبلیغات یا افزایش قیمت واقعی در فروشگاه‌‌های مواد غذایی، قیمت‌ها را بالا ببرند. اما شرکت‌ها باید تعادل ظریفی برقرار کنند و قیمت‌ها را به اندازه کافی افزایش دهند تا هزینه‌های بالاتر را جبران کنند، بدون اینکه محصولات را برای مصرف‌‌کنندگان بسیار گران‌تر کنند، زیرا همیشه می‌توانند با جایگزین‌های ارزان‌‌تری مانند برندهای دارای برچسب خصوصی، معامله کنند. مدیرعامل «پپسی» در این میان اشاره کرده که ما احساس خوبی داریم که چگونه مشتریانمان علیرغم برخی تصمیمات قیمتی ما به برندهای ما وفادار می‌مانند.

بیشتر بخوانید: 97 درصد از بسته‌های تخم‌مرغ‌های شکلاتی «مارس» بدون پلاستیک هستند

در ژانویه سال جاری میلادی، شاخص قیمت تولیدکننده برای تقاضای نهایی یک درصد افزایش یافت. این متریک، افزایش هزینه‌های پرداخت شده توسط تولیدکنندگان داخلی برای کالاها را دنبال می‌کند. قیمت مواد غذایی در مقایسه با دسامبر سال گذشته میلادی، 1.6 درصد و نسبت به 12 ماه قبل 12.3 درصد افزایش یافته است. این در حالی است که بسیاری از خریداران پس از دریافت چک‌‌های محرک دولتی در طول همه ‌گیری کووید و تغییر سایر رفتارها، مانند مسافرت و غذا خوردن کمتر، پول نقد بیشتری برای خرج کردن در خواربارفروشی داشتند.