استراتژی‌های طرحی برای بسته‌بندی محصولات غذایی گیاهی
استراتژی‌های طرحی برای بسته‌بندی محصولات غذایی گیاهی
اقتصاد‌سبز آنلاین: مصرف‌کنندگان محلی به‌طور فزاینده‌ای رژیم‌های غذایی مبتنی بر گیاه را در میان افزایش ترس از تغییرات آب و هوا، ملاحظات بهداشتی و نگرانی‌های مربوط به رفاه حیوانات اتخاذ می‌کنند.

اقتصاد‌سبز آنلاین: مصرف‌کنندگان محلی به‌طور فزاینده‌ای رژیم‌های غذایی مبتنی بر گیاه را در میان افزایش ترس از تغییرات آب و هوا، ملاحظات بهداشتی و نگرانی‌های مربوط به رفاه حیوانات اتخاذ می‌کنند.

با استقبال از این روند، برندهای مبتنی بر گیاه از طراحی بسته‌بندی برای رقابت با تولیدکنندگان گوشت و لبنیات معمولی در قفسه‌های شلوغ خرده‌فروشی‌ها استفاده می کنند و در عین‌حال از محافظت و بهداشت محصول اطمینان می‌دهند. با این‌حال، فرآوری و بسته‌بندی محصولات گیاهی چالش‌های منحصر به فردی را ایجاد می‌کند. محصولات گیاهی رفتاری متفاوت از محصولات گوشتی دارند و در طول پردازش، تقاضاهای اضافی و بالاتری را ایجاد می‌ کنند. کارکردن با محصولات گیاهی چالش برانگیزتر است، در درجه نخست به‌دلیل بافت آن‌ها که نرم تر از گوشت معمولی است و در هنگام پردازش خطر تغییر شکل بالاتری را ایجاد می کند؛ وجود مایعاتی مانند آب یا روغن، آب نمک یا شکر نیز بر ظاهر، بافت، طعم و ثبات محصولات گیاهی تأثیر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: زنگ خطر تعطیلی کارخانجات آردسازی به صدا درآمده است

با توجه به این، استفاده از بسته‌بندی که پایداری محصول را در طول زنجیره تامین و حمل و نقل حفظ می‌کند، اغلب حیاتی است. فیلم‌های پوستی به ‌ویژه اقتباس شده ‌اند، زیرا از شکل محصول پیروی کرده و آن را در طول زنجیره تأمین حفظ می‌‌کنند. Amcor ادعا می ‌کند که بسته ‌بندی پوستی SkinNova می‌‌تواند ضایعات پلاستیکی را تا ۷۰ درصد و ردپای کربن را تا ۴۵ درصد در مقایسه با بسته‌‌بندی‌های معمولی با اتمسفر اصلاح ‌شده کاهش دهد.