استان قزوین مستعد توسعه شهرک‌های کشاورزی است
استان قزوین مستعد توسعه شهرک‌های کشاورزی است
اقتصادسبز آنلاین: مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی گفت: استان قزوین از استان‌های مستعد برای توسعه شهرک‌های کشاورزی بالاخص شهرک‌های گلخانه‌ای است.

اقتصادسبز آنلاین: مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی گفت: استان قزوین از استان‌های مستعد برای توسعه شهرک‌های کشاورزی بالاخص شهرک‌های گلخانه‌ای است.

به گزارش خبرنگار ما، مهندس علی‌اشرف منصوری، مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی، در جلسه بررسی راهکارهای توسعه شهرک‌های کشاورزی استان قزوین، اظهار داشت: با توجه به وجود اراضی مناسب، نیروی کار فنی و همچنین امکان دسترسی به سیستم حمل و نقل ریلی و هوایی و بازار فروش محصولات، استان قزوین یکی از استان‌های مستعد برای توسعه شهرک‌های کشاورزی بالاخص شهرک‌های گلخانه ای است. اما این استان با وجود داشتن پتانسیل‌های مذکور پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در توسعه گلخانه‌ها نداشته و امیدواریم که با حمایت استاندار و کمک سایر دستگاه‌های اجرایی استان و تلاش مضاعف دست‌اندرکاران در این راستا شاهد توفیقات بیشتر در استان باشیم.
وی بیان کرد: در سال ۹۹ که توسط مقام معظم رهبری سال جهش تولید نامگذاری شده است در صورت گشایش و رفع موانع و تامین منابع مالی و تسهیلات حداقل ۱۵۰ هکتار گلخانه در استان قزوین به بهره‌برداری خواهد رسید که در صورت تحقق این برنامه برای حداقل ۲۴ هزار نفر اشتغالزایی و ۷۵ هزار تن به تولیدات بخش کشاورزی آن استان افزوده خواهد شد.
منصوری از حضور استاندار و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در شرکت شهرک‌های کشاورزی جهت پیگیری امور مربوط به توسعه شهرهای کشاورزی استان قدردانی کرد.
در این جلسه‏‏، استاندار قزوین ضمن تشکر از زحمات همکاران شرکت شهرک‌های کشاورزی، گفت: بر اساس قوانین موجود تامین خدمات مورد نیاز شهرک‌ها از جمله گاز، برق و آب تا درب شهرک‌های کشاورزی باید از طریق شرکت‌های گاز، برق و آب منطقه‌ای و کمک سرمایه‌گذاران انجام گیرد.
جمالی‌پور قول مساعد داد که کلیه امکانات استان در جهت توسعه شهرک‌های کشاورزی بکارگیری کنند.
گفتنی است‎؛‌ جلسه بررسی راهکارهای توسعه شهرک‌های کشاورزی استان قزوین با حضور مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی و اعضای هیات مدیره شرکت و استاندار قزوین و رئیس سازمان جهاد کشاورزی و جمعی از مدیران استان برگزار و راهکارهای توسعه شهرک‌ها در دو حوزه گلخانه و دامپروری مورد بررسی قرار گرفت. / پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی