اقتصادسبز آنلاین: در دو دهه اخیر، عرضه غذا و نوشیدنی به بخش مهمی از تجارت تفریحی جهان تبدیل شده است و شرکت «والت دیزنی» کسی است که مسئولیت ارائه وعدههای غذایی، تنقلات و نوشیدنیهای بدیع و خوشمزه را به پارک بازان بر عهده دارد.
برای دههها، دیزنی مرزهای نوآوری در غذا و نوشیدنی را جابجا کرده و پارکهای مورد علاقه منحصر به فردی مانند بستنیهای میکی ماوس شکل و چوب شور و همچنین Dole Whips و سیبهای شیرین شده و کوکیها را توسعه داده است. دنیس اسپیگل، رییس خدمات پارکهای موضوعی بین المللی «والت دیزنی»، گفت: «سوارها و جاذبهها شماره یک هستند، پس غذا و نوشیدنی واقعا دلیل رفتن مردم به پارکها هستند.» این فقط یک واقعیت است. و آنچه که پارکها در 20 سال گذشته تصرف کرده اند، ایجاد جاذبههای جدید خود در اطراف مناطقی است که غذا و نوشیدنی ارائه میدهند. «دیزنی» با تجربه جدید Starcruiser کهکشانی خود از Star Wars یک گام فراتر برداشته است. برخلاف سرزمینهای مضمونی مانند پاندورا، گلکسی اج و پردیس انتقام جو، هالسیون تجربهای دو روزه است. میهمانان برای یک لقمه یا نوشیدنی قدم نمیزنند، آنها در یک داستان جنگ ستارگان به مدت 48 ساعت زندگی میکنند. این بدان معناست که سرآشپز برایان پیاسکی و تیمش باید یک برنامه غذایی همهجانبه ایجاد میکردند که در طی دو روز به میهمانان تحویل داده میشد. همچنین در کشتی Halcyon، «دیزنی» برخی از مواد غذایی و نوشیدنی جاه طلبانه تر و لذیذتر خود را به نمایش میگذارد.