افزایش 60 درصدی خرید حمایتی زعفران در خراسان جنوبی
افزایش 60 درصدی خرید حمایتی زعفران در خراسان جنوبی
اقتصادسبز آنلاین: مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: خرید حمایتی زعفران به اتمام رسیده و خرید ما بیش از سال گذشته بوده است.

اقتصادسبز آنلاین: مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: خرید حمایتی زعفران به اتمام رسیده و خرید ما بیش از سال گذشته بوده است.

به گزارش خبرنگار ما، وحید ضیائیان احمدی، مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی، با بیان اینکه امسال خرید حمایتی زعفران از ۲۰ آبان تا ۳۰ آذر ادامه داشت، اظهار کرد: قیمت خرید هر کیلوگرم زعفران نگین ۱۳ میلیون تومان و زعفران پوشال مرغوب ۱۱ میلیون تومان بود که این قیمت به نسبت قیمت بازار بیشتر است.
وی با اشاره به فعالیت چهار مرکز اصلی در بیرجند، قاین، سرایان و فردوس و یک مرکز موقت در بشرویه برای خرید، افزود: سال گذشته ۲۵۳۰ کیلوگرم زعفران از کشاورزان خریداری کردیم و تقریبا کامل فروختیم.
مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی بیان کرد: زعفران در بورس عرضه شد و اولین استانی بودیم که زعفران خریداری شده را کاملا تسویه حساب کردیم.
ضیائیان احمدی ادامه داد: امسال بیش از ۴ تن خریداری کردیم که به نسبت سال گذشته خرید ۶۰ درصد بیشتر بوده است.
مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته میزان خرید حمایتی ۲۵۲۰ کیلوگرم بود، اظهار کرد: جهت آگاهی بخشی به کشاورزان، قبل از شروع برداشت، اطلاع رسانی‌ها انجام شد تا جلوی دلال بازی گرفته شود.
ضیائیان احمدی با بیان اینکه هدف این طرح، استفاده بهینه کشاورزان از مزایای آن است که در نتیجه افزایش قیمت خوبی نسبت به سال گذشته داشتیم، تصریح کرد: این طرح تمام شده و از کشاورزان می‌خواهیم مراجعه نکنند.
وی با بیان اینکه امکان برگشت دادن زعفران به کشاورزان نیز فراهم شده و کشاورزان نباید نگران باشند، افزود: ما زعفران را به حالت امانت از کشاورز می‌گیریم و کشاورزان تا سه ماه فرصت دارند زعفران را پس بگیرند.
مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: کارشناسان از لحاظ ظاهری زعفران را بررسی و ۳۰ درصد قیمت زعفران به‌صورت وجه نقد و مابقی پس از اعلام نتایج آزمایشگاهی طی مدت سه ماه قابل پرداخت است. / ایسنا