امهال 110 هزار میلیارد ریالی مطالبات مشتریان خسارت دیده بانک کشاورزی
امهال 110 هزار میلیارد ریالی مطالبات مشتریان خسارت دیده بانک کشاورزی
اقتصادسبز آنلاین: امهال وام‌های کشاورزی در سال 1402 با توجه به بخشنامه بانک مرکزی، تا سه سال امکان‌پذیر خواهد بود.

اقتصادسبز آنلاین: امهال وام‌های کشاورزی در سال 1402 با توجه به بخشنامه بانک مرکزی، تا سه سال امکان‌پذیر خواهد بود.

در بخشنامه امهال وام‌های کشاورزی ذکر شده که تاریخ دریافت تسهیلات باید حدفاصل سال 1394 تا پایان سال 1402 باشد و تنها در این‌صورت تمدید بازپرداخت از سوی بانک امکان‌پذیر خواهد بود و سود، کارمزد و جریمه دیرکرد این وام‌ها با توجه به بخشنامه بانک مرکزی از سوی بانک‌های عامل مشمول بخشودگی خواهد شد.
بانک کشاورزی به عنوان یگانه بانک تخصصی بخش کشاورزی به‌واسطه قرار گرفتن در فضایی که دارای بالاترین ریسک تولید به‌واسطه بروز بلایای طبیعی می‌باشد، همواره در شرایط سخت‌تری قرار می‌گیرد و به‌دلیل خسارات وارده به کشاورزان که عموماً در بازپرداخت تسهیلاتشان دچار مشکل هستند، در شرایط ویژه‌ای فعالیت می‌کند.
بر پایه آخرین اخبار اعلام شده بانک کشاورزی به منظور مساعدت با خسارت‌دیدگان بخش کشاورزی در 6 ماهه نخست سال 1402 افزون‌ بر 110 هزار میلیارد ریال از تسهیلات بدهکاران خسارت دیده بخش کشاورزی را امهال کرد و 5100 میلیارد ریال جرائم وجه التزام تسهیلات بدهکاران را مورد بخشودگی قرار داد.
به‌منظور همراهی و مدارا با کشاورزان و فعالان بخش کشاورزی که به‌دلیل خسارت‌های ناشی از حوادث غیر‌مترقبه قادر به بازپرداخت بدهی خود در سررسید مقرر نشده اند، از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه بیش از 41 هزار فقره تسهیلات جمعا به مبلغی بیش از 110 هزار میلیارد ریال امهال شده است.
بر اساس این گزارش، بانک کشاورزی همچنین با هدف مساعدت به مشتریان و تسهیل فرآیند بازپرداخت بدهی از سوی کشاورزان، از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه، جرائم وجه التزام تسهیلات بیش از 64 هزار نفر از بدهکاران بانک کشاورزی به مبلغ 5100 میلیارد ریال را مورد بخشودگی قرار داد.

 
 

اقتصادسبز آنلاین / اقتصاد سبز آنلاین / اقتصادسبز / اقتصاد سبز / صنایع غذایی / صنعت غذا / کشاورزی / پایگاه خبری صنعت غذا