امیدوارم زنان کشورم را در اوج ببینم
امیدوارم زنان کشورم را در اوج ببینم
اقتصادسبز آنلاین: بانوان کشور باید ریسک‌پذیر باشند و شجاعانه وارد بازارکار شوند.

اقتصادسبز آنلاین: بانوان کشور باید ریسک‌پذیر باشند و شجاعانه وارد بازارکار شوند.

عصمت قانعی، مدیرعامل و مؤسس شرکت صنعتی بازرگانی نگین گلستان با اشاره به سخنان بالا در در دومین همایش بانوان کارآفرین صنعت غذا و گردشگری گفت: چالش‌ها و مشکلات بخش صنعت غذا بسیار فراوان است و زن بودن نیز کار دشواری است.
به گفته وی وظایف بسیاری برعهده یک زن نهاده شده است، اما با تمام این وجود یک زن حتی در شرایط سخت نیز همواره باید لبخند بزند و نقش چتر حمایتی‌اش برای همسر و فرزندان را فراموش نکند.
وی سپس با بیان این‌که تمامی وظایف یک زن را تنها یک بانو می‌تواند درک ‌کند، بیان داشت: از زمان ورود به این حرفه – که بسیار مردانه است – سعی کرده‌ام قوی بوده و برخی مواقع حتی 16 ساعت در روز کار کنم و این تحت شرایط سختی همچون دمای بالای محیط کار که گاهاً در تابستان به 60 درجه نیز می‌رسد، اتفاق افتاد، اما تنها عشق و علاقه و رسیدن به هدف باعث شد تا به عنوان یک بانوی کارآفرین، چنین شرایط سختی را تحمل کنم.

بیشتر بخوانید: دستگاه رباتیک برای جمع‌آوری و خردکردن سنگ‌های مزارع

قانعی سپس با تأکید بر این‌که تنها کسانی در این مسیر موفق خواهند شد که از جرأت و شهامت بالایی برخوردار باشند، گفت: در این مسیر باید به‌عنوان یک مبارز و جنگجو، راهکار لازم را یافت و اگر کسی توان آن را ندارد از ابتدا نباید وارد این مسیر شود.
وی اضافه کرد: یک بانوی کارآفرین باید تحمل بسیار زیادی در مورد مسائلی همچون ندیدن همسر و فرزندان برای ساعات طولانی و یا گم کردن ساعت غذا خوردن و… برخوردار باشد؛ در غیراین‌صورت موفق نخواهد بود؛ زیرا کسب و کار مانند فرزند نوپایی است که برای بزرگ کردن آن باید وقت صرف کرد.
قانعی در ادامه با اشاره به این‌که کشور ما از زنان قدرتمند بسیاری برخوردار است که به واسطه توان خود به درجات بالایی دست یافته‌اند، گفت: رسیدن به این موفقیت به آسانی حاصل نمی‌شود و این امر نیاز به داشتن یک حامی و پشتیبان همچون همسر دارد.
وی در انتها ضمن تشکر از همسرش که همواره در ادامه مسیر، همراه و حامی او بوده است، از تمامی مردانی که با نقش حمایتی خود باعث پیشرفت زنان می‌شوند، تقدیر و تشکر کرد.