«ایران اگروفود» فضای بزرگتری می‌خواهد
«ایران اگروفود» فضای بزرگتری می‌خواهد

مهندس محمدرضا جمشیدی سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی «ایران اگروفود» بزرگترین آوردگاه نمایشگاهی صنایع غذایی کشور به روز سوم برگزاری رسید. غرفه‌های پرمخاطب و شلوغ، راهروهای پرجنب‌وجوش و شتابی که در میان همه مشارکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان به‌واسطه تغییر ساعت برگزاری این نمایشگاه (که به واقع بسیار نامناسب است) مشاهده می‌شود، شور و هیجانی خاص در فضای محل […]

مهندس محمدرضا جمشیدی

سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی «ایران اگروفود» بزرگترین آوردگاه نمایشگاهی صنایع غذایی کشور به روز سوم برگزاری رسید.
غرفه‌های پرمخاطب و شلوغ، راهروهای پرجنب‌وجوش و شتابی که در میان همه مشارکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان به‌واسطه تغییر ساعت برگزاری این نمایشگاه (که به واقع بسیار نامناسب است) مشاهده می‌شود، شور و هیجانی خاص در فضای محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران به تصویر کشیده است.
فارغ از این فضای خاص پرجنب و جوش و عبور از هوای گرم سالن‌ها و سیستم تهویه نامناسب که احتمالاً به‌دلیل ساختار قدیمی سالن‌های نمایشگاهی است، نداشتن مراسم افتتاحیه در شأن یک نمایشگاه 30 ساله، حضور نیافتن جمع کثیری از مسئولان، دبیران و روسای تشکل‌های صنایع غذایی و کشاورزی، مسئولان دستگاه‌های نظارتی نظیر سازمان غذا و دارو، سازمان ملی استاندارد و… همچنین کم رمقی یا بی‌انگیزگی رسانه‌ها جهت تهیه گزارش از نمایشگاه و پوشش خبری – جز چند رسانه انگشت شمار – از دیگر ویژگی‌های این نمایشگاه به‌شمار می‌رود.
به‌دلیل اطلاع‌رسانی نامناسب، حتی همایش‌های جانبی نمایشگاه هم از نظر سطح استقبال مدعوین و حاضران در محل همایش متناسب با وزن «ایران اگروفود» نیست.
به‌نظر می‌رسد بوروکراسی‌های اداری در راستای صدور دیرهنگام مجوزهای مربوطه برای مجریان نمایشگاه، در کنار کمبود فضای نمایشگاهی بسیار قابل لمس باشد و از جانمایی غرفه‌ها گرفته تا کاهش متراژ درخواستی مشارکت‌کنندگان که در عمل تمرکز مجریان را گرفته بود و مسائلی از این دست مانع از برنامه‌ریزی رسانه‌ای و خبری بیش‌تر برای ترغیب مدیران دولتی برای حضور در این آوردگاه طراز اول نمایشگاهی شده باشد، چرا که سطح مجریان و سابقه آن‌ها حکایت از کاردانی دارد.
به‌هرحال باید بپذیریم استقبال فعالان صنایع غذایی از سی‌امین نمایشگاه «ایران‌ اگروفود» و تقریباً حضور در اکثر فضاهای نمایشگاهی به‌گونه‌ای است که شاید ظرفیت افزایش حداقل 30 درصدی فضای مفید نمایشگاهی فعلی وجود داشت و از این‌رو می‌طلبد که از همین‌ امروز برای سال آینده برنامه‌ریزی بهتری صورت پذیرد تا این نمایشگاه بتواند آئینه تمام نما از ظرفیت صنعت غذای کشور باشد.

 

  • نویسنده : محمدرضا جمشیدی