«ایران اگروفود 2024» نیازمند تغییر زمان یا مکان برگزاری
«ایران اگروفود 2024» نیازمند تغییر زمان یا مکان برگزاری

مهندس محمدرضا جمشیدی سرانجام انتظارها به پایان رسید و زنگ آغاز به‌کار سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی «ایران اگروفود» به صدا درآمد تا کامل‌ترین تصویر از توانمندی‌های یکی از پرظرفیت‌ترین و مدرن‌ترین صنایع کشور به منصه نمایش گذارده شود. نمایشگاهی با حضور 825 شرکت داخلی و خارجی که آنقدر شور و اشتیاق برای بازدیدکنندگان ایجاد کرده بود […]

مهندس محمدرضا جمشیدی

سرانجام انتظارها به پایان رسید و زنگ آغاز به‌کار سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی «ایران اگروفود» به صدا درآمد تا کامل‌ترین تصویر از توانمندی‌های یکی از پرظرفیت‌ترین و مدرن‌ترین صنایع کشور به منصه نمایش گذارده شود.
نمایشگاهی با حضور 825 شرکت داخلی و خارجی که آنقدر شور و اشتیاق برای بازدیدکنندگان ایجاد کرده بود که از ساعت 8 صبح روز جمعه، حتی قبل از افتتاح رسمی نمایشگاه شاهد ترافیک سنگین در خیابان‌های اطراف و مداخل ورودی به پارکینگ‌های محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران بودیم. حضور جمع کثیری از تجار خارجی حاضر در سالن‌های نمایشگاهی که پس از ظهور پدیده کرونا کمرنگ شده بود، در نخستین روز برگزاری «ایران اگروفود» چشم‌نواز بود.
امسال حضور پررنگ تشکل‌ها به‌خوبی قابل لمس است، اما تهویه نامناسب سالن‌ها و همچنین ساعت نامناسب برگزاری از کیفیت لازم چنین آوردگاه باشکوهی کاسته است.
ساختار قدیمی سالن‌های نمایشگاهی می‌طلبد تا برگزارکنندگان این نمایشگاه از همین امروز یا به فکر تغییر تاریخ برگزاری باشند و مانند سال‌ها‌ی گذشته چند هفته زودتر این نمایشگاه را برپا کنند و یا برای تغییر مکان برگزاری دست به‌کار شوند.
همچنین امسال هم شاهد بی‌توجهی دو وزارتخانه اصلی مرتبط با صنعت غذا و عدم حضور وزرای صمت و جهادکشاورزی در مراسم افتتاحیه بودیم تا بار دیگر ضرورت تجدیدنظر این دو وزارتخانه در نگاهشان به صنایع غذایی دوچندان احساس شود.
البته شاید بی‌ثباتی در رأس این دو وزارتخانه دلیلی برای غیبت وزرا باشد، اما غیبت معاونان که به نوعی تداعی کننده بی‌توجهی تاریخی بخش دولتی به توانمندی‌های بخش خصوصی صنعت غذا است به عنوان نقطه تاریک برگزاری روز نخست این نمایشگاه باشکوه با مجریان توانمندش به‌شمار می‌رود.

 

  • نویسنده : محمدرضا جمشیدی