ایران گرین فرصتی برای علاقه‌مندان بازار غلات و دانه‌های روغنی
ایران گرین فرصتی برای علاقه‌مندان بازار غلات و دانه‌های روغنی
اقتصادسبز آنلاین: کنفرانس iranGrain بزرگترین گردهمایی جامعه جهانی غلات و دانه‌های روغنی علاقه‌مند به بازار ایران است و خوشبختانه موفق شده‌ایم تا مهره‌های اصلی و فعالان بخش خصوصی و دولتی را به مدت دو روز گرد‌هم آوریم.

اقتصادسبز آنلاین: کنفرانس iranGrain بزرگترین گردهمایی جامعه جهانی غلات و دانه‌های روغنی علاقه‌مند به بازار ایران است و خوشبختانه موفق شده‌ایم تا مهره‌های اصلی و فعالان بخش خصوصی و دولتی را به مدت دو روز گرد‌هم آوریم.

دکتر محمد‌حسین ضیائیان، رئیس هیأت مدیره ایران گرین با اشاره به اصل و اساس برگزاری کنفرانس «ایران گرین» گفت: پس از اعمال تحریم‌های آمریکا بسیاری از کنفرانس‌های بین‌المللی از ثبت‌نام تجار ایرانی ممانعت می‌کردند. لذا با توجه به اهمیت صنعت غلات و دانه‌های روغنی و شرکت‌های عظیمی که زیرمجموعه این حوزه هستند و با توجه به سرمایه هنگفتی که در این دو صنعت به‌عنوان صنایع زیربنایی و اصلی سرمایه‌گذاری شده است، لزوم برگزاری یک رویداد تجاری و کنفرانس بین‌المللی بسیار احساس می‌شد.
وی افزود: به‌دلیل مشکلاتی که امروزه برای حضور در کنفرانس‌های بین‌المللی برای ایرانیان به وجود آمده است، ما تصمیم گرفتیم کنفرانسی را در زمینه غلات را در ایران برگزار کنیم. لازم به ذکر است، این کنفرانس
بین المللی که به ابتکار اتاق ایران و سوئیس با حضور بخش خصوصی، شرکت‌های معتبر بین‌المللی و شرکت‌های دولتی برگزار می‌شود، می‌تواند بستری برای همکاری‌های بین‌المللی باشد.
رئیس کنفرانس بین‌المللی ایران گرین با اشاره به جایگاه خاص ایران و نزدیکی آن به منطقه Cis و انبار غلات دنیا گفت: نقطه عطف برگزاری این کنفرانس، حضور ایران به‌عنوان یک کشور برای ورود به لجستیک و تجارت غلات و محصولات استحصال شده از غلات و دانه‌های روغنی است چرا که ایران از نظر جغرافیایی در نزدیکی ‌کشورهای CIS قرار دارد و با بهره‌مندی از خلیج‌فارس می‌تواند به دریاهای آزاد دسترسی پیدا کند. از این رو می‌توان تجارت غلات و دانه‌های روغنی را در کشور گسترش دهیم و از این امتیاز جهت ارزآوری و رونق تجارت بهره ببریم.

بیشتر بخوانید: طراحی مته بذر بدون خاکبرداری در بریتانیا

دکتر ضیائیان ادامه داد: قرار بر این بود که در هر سال یک کنفرانس سراسری و چند کنفرانس استانی برگزار کنیم‌؛ پس از برگزاری کنفرانس سراسری در سال ۹۸ قرار بر آن شد که در استان خوزستان که یکی از قطب‌های کمی و کیفی گندم و غلات کشور است همایشی را برگزار کنیم که متأسفانه به دلیل پاندمی کرونا لغو شد.
دکتر ضیائیان خاطر نشان کرد: در ایام همه‌گیری کرونا برای ارتباط بیشتر افراد و دور نماندن از مخاطبین، با همکاری و همفکری هیأت رئیسه کنفرانس ایران گرین کتاب غلات را به دو زبان فارسی و انگلیسی به چاپ رساندیم که مورد استقبال مخاطبین ایرانی و خارجی همایش به‌ویژه مخاطبین فرانسوی قرار گرفت که حتی حمایت‌هایی از این کتاب به عنوان اسپانسر به‌عمل آوردند.
وی ادامه داد: با فروکش کردن تب کرونا در کشور، دومین دوره کنفرانس iranGrain پس از دو سال وقفه در۲۰ و ۲۱ اردیبهشت‌ماه امسال میزبان فعالان و علاقه‌مندان صنعت غلات و دانه‌های روغنی است. رئیس هیأت مدیره ایران گرین از استقبال خوب مخاطبین و متقاضیان این همایش خبر داد و گفت: تعداد شرکت‌کنندگان به عنوان مهمان و اسپانسر بیشتر از قبل ‌است ‌این همایش با حضور شرکت‌های ایرانی و خارجی برگزار خواهد شد که جا دارد در اینجا از همکاری مسئولین بخش دولتی و خصوصی کمال تشکر را به‌جا آورم.
دکتر ضیائیان ‌در خاتمه اظهار داشت: ‌سازمان ایران گرین توانست در ‌مدت حضورش بسیار موفق عمل کند ‌که باعث شد سازمان‌های مشابه داخلی پیشنهاد همکاری‌های بیشتری را با این مجموعه داشته باشند و امیدواریم در سال‌های متوالی این کنفرانس با نظم و قدرت هر چه بیشتر ادامه یابد.